Interrupt handling and dynamic scheduling for binary synthesis
Project/Area Number |
16K00088
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Computer system
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Research Institution | Kwansei Gakuin University |
Principal Investigator |
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
吉田 信明 公益財団法人京都高度技術研究所, 研究開発本部, 副主任研究員 (00373506)
神原 弘之 公益財団法人京都高度技術研究所, 研究開発本部, 主席研究員 (80373497)
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Research Collaborator |
Shimizu Miho
Azuma Kagumi
Oosako Yuuki
Ota Sayuri
Nakano Wakako
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Project Period (FY) |
2016-04-01 – 2019-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2018)
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Budget Amount *help |
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2017: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2016: ¥1,690,000 (Direct Cost: ¥1,300,000、Indirect Cost: ¥390,000)
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Keywords | バイナリ合成 / 高位合成 / 割り込み処理 / 分散制御 / 動的スケジューリング / 投機的実行 / バインディング / 関数型言語からの高位合成 / 組込みシステム / IoT / 割り込み処理のハードウェア化 / RTOSのハードウェア化 / Erlang / 割込み処理のハードウェア化 / MIPS / マルチコア / 組み込みシステム |
Outline of Final Research Achievements |
This research project has focused on the following topics (1)-(3), which are expected to enhance the applicability of binary synthesis. (1) A method of synthesizing a main program and an interrupt handler into independent hardware modules, a method of synthesizing uITRON-based control programs into hardware, and a method of synthesizing control programs written in Erlang have been developed. (2) The dynamic distributed control method has been extended so that it can handle more than one basic blocks. (3) An efficient binding method has been developed which are based on repeated application of integer linear programming.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
割り込み処理を含むプログラムをそのままハードウェア化するバイナリ合成の研究はこれまでになく, これが本研究の独創性の一つである. 本技術により, 組込みシステム中のコントローラをハードウェアに置き換えて, 処理速度・応答時間の向上と回路規模・消費電力の削減が図れる. 分散制御による動的制御を大規模な回路の合成に適用した事例はまだなく, 本研究の手法はバイナリ合成により生成される回路の性能向上に有効な技術と考える. バイナリ合成によるソフトウェア資産のハードウェア化は, 設計効率や性能の改善のみならず, コードの盗用や改ざんの防御や, 生産中止CPUの置き換えによる製品の継続にも役立つと考える.
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Report
(4 results)
Research Products
(23 results)