Project/Area Number |
16K00267
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Human interface and interaction
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Research Institution | The University of Electro-Communications |
Principal Investigator |
Hashimoto Naoki 電気通信大学, 大学院情報理工学研究科, 准教授 (70345354)
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Project Period (FY) |
2016-04-01 – 2019-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2018)
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Budget Amount *help |
¥4,420,000 (Direct Cost: ¥3,400,000、Indirect Cost: ¥1,020,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2017: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2016: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
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Keywords | 動的プロジェクションマッピング / 物体追跡 / 光学的補正 / 広域投影 / マルチプロジェクション / IRカメラ / 非剛体 / 広域投映 / 位置姿勢追跡 / 応答関数 / IRカメラ / 実時間追跡 / バーチャルリアリティ |
Outline of Final Research Achievements |
In this research, we have realized a method to realize an image projection technology called dynamic projection mapping (DPM) for moving objects with a more accessible device in a familiar space. In this research, we have developed a DPM system using only a general camera, an image projection method with little occlusion for non-rigid objects such as clothes, and an image correction technology that changes the room in which we usually live into an immersive space.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究成果により、これまでプロジェクションマッピングの制約を取り除き、多様な対象に対して身近なデバイスを使ったDPMを実現することを可能にする。これは、プロジェクションマッピング技術の普及のみにとどまらず、これまで受動的に体験されてプロジェクションマッピングを、ユーザの表現手段の一つとすることであり、新たなメディアの創出にもつながると考えられる。
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