Roles and Effects of Consumer Affinity on Travel Destination Choice -With Dialogue of travel review sites-
Project/Area Number |
16K02102
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Tourism Studies
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Research Institution | Osaka Seikei College |
Principal Investigator |
KIM JEESEON 大阪成蹊短期大学, 観光学科, 准教授 (30734909)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
小長谷 一之 大阪市立大学, 大学院都市経営研究科, 教授 (50225463)
国枝 よしみ 大阪成蹊大学, マネジメント学部, 教授 (60465870)
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Project Period (FY) |
2016-04-01 – 2019-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2018)
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Budget Amount *help |
¥4,160,000 (Direct Cost: ¥3,200,000、Indirect Cost: ¥960,000)
Fiscal Year 2018: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2017: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2016: ¥2,080,000 (Direct Cost: ¥1,600,000、Indirect Cost: ¥480,000)
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Keywords | consumer affinity / destination choice / consumer behavior / travel review sites / ethnocentrism / 消費者行動 / 自国民族主義 / 海外旅行 / サービス製品 / 原産国 / マーケティング / 親和性 / 知覚リスク / 自国民族意識 / 口コミ / 選択行動 / 感情 / 消費者の親和性 / オンラインによる選択行動 / 感情・態度 / 観光学 |
Outline of Final Research Achievements |
The purpose of this study were clarifying the roles and effects of consumer affinity on risk perception, ethnocentrism, and destination choice for sightseeing and other travel inside and outside of Japan through analysis of review sites and developing an effective communication strategy for building consumer affinity. The results were as follows. (1) Education affects ethnocentrism. (2) Experiences affect satisfaction and repeat visits. (3) Travel expenses affect reviews. In addition, the study found that a favorable impression of destinations and consumer experiences related to products and services had major effects on ethnocentrism.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
1.「消費者の親和性」に関する研究は始まったばかりの分野であるが、今後増大するサービス製品特に旅行先の選択に関わるオンライン上の情報発信の効果は、マーケティング・コミュニケーションの観点から重要な役割を担っているといえる。2.知覚リスクの研究において、旅行の購買に関する消費者行動はほとんど研究されていない。どのような知覚リスク構造において消費者が旅行を選好するのか、どのような緩和策が有効であるのかを理解することはマーケターにとって重要である。3.自国民族意識の研究に関しては、有体財についての結果でありサービス製品における仮説の検証は、今後のサービスマーケティングの研究に一定の寄与が期待できる。
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Report
(4 results)
Research Products
(8 results)