Comparative Empirical Analysis of Japanese International Logistics Power from the Global Perspective
Project/Area Number |
16K03964
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Commerce
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Research Institution | Kansai Gaidai University |
Principal Investigator |
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Project Period (FY) |
2016-04-01 – 2019-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2018)
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Budget Amount *help |
¥3,380,000 (Direct Cost: ¥2,600,000、Indirect Cost: ¥780,000)
Fiscal Year 2018: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2017: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2016: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
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Keywords | ロジスティクス総合力 / ビジネスモデル革新力 / インフラ革新力 / 国際コンテナ海運物流 / 延期戦略理論 / 構造変化分析 / パネル分析 / 総合ロジスティクス力 / 国際コンテナ物流 / 延期理論 / 構造変化 / モーダルシフト / ビジネスモデル構築力 / インフラ力 / VMI / JIT / 海運物流 / 空運物流 / 国際ロジスティクス力 / JIT(ジャストインタイム) / ビジネス革新力 / 比較実証分析 / 海空輸出入物流 |
Outline of Final Research Achievements |
First, we have created a compact analytical model that can be compared and verified by grasping the total international logistics power of container shipping in each country and region with two axes of business model innovation power and infrastructure innovation power. In this case, it should be noted that the hypothesized innovative logistics business model is built up by the logistics postponement strategic theory. Next, in order to confirm the reality suitability of this model combined with the infrastructure innovative power hypothesis by statistical analysis for 2001-2015, the logistics panel data of main 11 countries and regions in the world are input into this model, where the key point is to apply the additional dummy variable test for structural change analysis as an alternative to Chow’s test. As a result, our small scale of comparative logistics analysis demonstrates to be substituted for related parts of the World Bank report, which tends to be delayed disclosing.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究の特徴は、各国地域の国際コンテナ海運物流のロジスティクス総合力を2軸で把握できる分析モデルを考案し、このモデルが世界銀行の調査報告に代替しうること実証したことである。これによって各国政府が自国のロジスティクスの競争ポジションを、従来のように遅れを伴って公表される世界銀行の調査結果に頼ることなく、本モデルを応用した分析結果に基づいて迅速に把握し、ロジスティクス政策立案に応用する道が開けたといえる。これが本研究成果の社会的意義である。
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Report
(4 results)
Research Products
(11 results)