Development of clinical practice education e-learning introduced coaching for staff nurses
Project/Area Number |
16K11957
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
|
Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Fundamental nursing
|
Research Institution | Yamaguchi Prefectural University |
Principal Investigator |
NAKATANI NOBUE 山口県立大学, 看護栄養学部, 講師 (40305800)
|
Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
藤本 美由紀 山口県立大学, 看護栄養学部, 講師 (70448801)
井上 真奈美 (河口真奈美) 山口県立大学, 看護栄養学部, 教授 (20285357)
丹 佳子 山口県立大学, 看護栄養学部, 教授 (70326445)
家入 裕子 山口県立大学, 看護栄養学部, 講師 (20716584)
佐々木 満智子 山口県立大学, 看護栄養学部, 助教 (10735690)
白蓋 真弥 山口県立大学, 看護栄養学部, 助教 (20807317)
|
Project Period (FY) |
2016-04-01 – 2020-03-31
|
Project Status |
Completed (Fiscal Year 2019)
|
Budget Amount *help |
¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2019: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,820,000 (Direct Cost: ¥1,400,000、Indirect Cost: ¥420,000)
Fiscal Year 2017: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2016: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
|
Keywords | 実習指導 / スタッフナース / 看護基礎教育 / 看護 / 教育教材 / コーチング / eラーニング / 看護学 / eラーニング教材 |
Outline of Final Research Achievements |
In this study, a questionnaire survey was conducted to obtain basic materials for developing clinical practice education for staff nurse.We clarified the role expectations of teachers and practical instructors and the role recognition/role fulfillment of staff nurses themselves.The role expectations of the teachers and the practical instructors and the role recognition and role fulfillment of staff nurses.We are developing e-learning materials based on the results.
|
Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究で明らかになった実態を基に、実習指導者とスタッフナース共同指導体制におけるスタッフナースの実習指導eラーニング教材開発を行う。開発される教材をスタッフナースに提供することにより、指導体制の充実を図り、看護実践能力を獲得した看護師の輩出に貢献できる。
|
Report
(5 results)
Research Products
(1 results)