Project/Area Number |
16K13130
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Research Category |
Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Research Field |
Area studies
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Research Institution | Kobe Design University |
Principal Investigator |
Kawai Hiroyuki 神戸芸術工科大学, 芸術工学部, 教授 (10341017)
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Research Collaborator |
IKESHIMA Hidefusa
ARYAL BODH RAJ
HARADA Satomi
TANABE Satoko
TAKEZAKI Mineko
MIZUNO Taihei
AOYAGI Shinya
UMETANI Syuhei
ANADA Masanori
SUZUKI Noriko
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Project Period (FY) |
2016-04-01 – 2019-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2018)
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Budget Amount *help |
¥2,210,000 (Direct Cost: ¥1,700,000、Indirect Cost: ¥510,000)
Fiscal Year 2018: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2017: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2016: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
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Keywords | フェアトレード / ブランディング / コーヒー / ネパール / フェアトレードコーヒー / コーヒーブランディング / エシカル / 一村一品運動 / 地域活性 |
Outline of Final Research Achievements |
We branded Fairtrade coffee, which is produced relatively small in Nepal, which deviates from the northern limit of the world's coffee belt (the tropical production site). The following three design concepts are extracted after grasping the current conditions of production and processing sites, product strength analysis by three Roosters, and more than 30 package design surveys. 1. The rare value of being produced in Nepal. 2. Food safety and security brought about by the production, processing and management system. 3. Taste appeal specific to the production area. Create naming, logo design and package design for each concept. After that, a group interview survey was conducted with six consumers to make an objective evaluation of the product.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
フェアトレードは途上国の労働者の生活水準を向上させ、子供の就労問題や教育問題解決の一助となり、有機栽培や無農薬栽培による食の安全・安心および環境保護など、社会的意義の大きい貿易システムである。しかし日本では認知度が低く、企業の取り組みも消極的である。国内で流通するフェアトレード産品の約半数が小規模事業者によるものである。本研究は、そうした小規模事業者のフェアトレード産品の商品力をブランディングの手法で高める研究であり、その社会的意義は大きい。学術的にも、フェアトレードに対するデザイン分野からのアプローチは新しい試みであった。
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