Design methodology for in-vehicular network systems with operating modes
Project/Area Number |
17K00080
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Computer system
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Research Institution | The University of Kitakyushu |
Principal Investigator |
Sugihara Makoto 北九州市立大学, 国際環境工学部, 教授 (80373538)
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Project Period (FY) |
2017-04-01 – 2020-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2019)
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Budget Amount *help |
¥4,420,000 (Direct Cost: ¥3,400,000、Indirect Cost: ¥1,020,000)
Fiscal Year 2019: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2017: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
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Keywords | TDMA / メッセージスケジューリング / 通信信号 / ネットワークトポロジ / 組み込みシステム / リアリタイム性 / リアルタイムネットワーク / 実時間性 / 設計自動化 / 車載ネットワーク / 動作モード |
Outline of Final Research Achievements |
In this study, we note that an operating situation of a system determines what functions of the system run. More concretely, an operating situation determines what data the system requires and how frequently it requires them. Each operating mode is specified by a set of communication signals which are active under the corresponding operating mode. A task of system designers is to schedule all messages of communication signals so that the messages are sent by their own deadline. We proposed a design methodology which optimally determined a message schedule for each operating mode so that it could avoid wasting networking resources.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
TDMA(Time Division Multiple Access)法に基づくリアリタイムネットワークシステムの設計において、メッセージスケジューリングとネットワークトポロジを自動合成することにより、設計期間の短期化、設計コストの削減、及び部材コストの削減が実現できるようになった。より幅広い製品群においてリアルタイムネットワークの適用が容易になった。
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Report
(4 results)
Research Products
(1 results)