Research on Information searching behavior of British, French and German tourists to Japan in case of Contents Tourism
Project/Area Number |
17K02123
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Tourism Studies
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Research Institution | Seijo University (2019) Asia University (2017-2018) |
Principal Investigator |
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
川又 啓子 青山学院大学, 総合文化政策学部, 教授 (00306854)
田嶋 規雄 拓殖大学, 商学部, 教授 (20328008)
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Project Period (FY) |
2017-04-01 – 2020-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2019)
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Budget Amount *help |
¥4,420,000 (Direct Cost: ¥3,400,000、Indirect Cost: ¥1,020,000)
Fiscal Year 2019: ¥1,820,000 (Direct Cost: ¥1,400,000、Indirect Cost: ¥420,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,690,000 (Direct Cost: ¥1,300,000、Indirect Cost: ¥390,000)
Fiscal Year 2017: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
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Keywords | インバウンド / クールジャパン / ジャパニーズ・ポップ・カルチャー / コンテンツツーリズム / 消費者情報探索 / マーケティング / 旅行者情報探索行動 / 消費者行動 / 観光学 |
Outline of Final Research Achievements |
The objective of this study is to identify the pattern of the sources that European potential tourists use when searching for information about Japanese Pop Culture and clarify what factors are important to determine such patterns. According to the results of the surveys, online information sources are used more actively than offline information sources. Furthermore, although overall offline information source usage is relatively low, Japanese related events play an important role as information source. In regards to the antecedents of source usage behavior, it was revealed that the evaluation of information quality of the sources has a significant effect on the level of source usage.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究の成果は、訪日動機の1つである日本のポップカルチャー(JPC)に対する潜在的旅行者の情報探索行動の実態とその規定要因を明らかにすることにより、JPCを活用した効果的な訪日インバウンドプロモーションについて示唆を示せたことである。本研究の学術的意義は、潜在的旅行者のJPCに対する情報探索行動の実態を明らかにすることで、消費者の情報探索行動の新たな側面に関する知見を提供できたことである。また、本研究の実践的意義は、調査結果に基づいて、JPCを活用した訪日インバウンドプロモーションにおける効果的なメディア活用のあり方について具体的示唆を提供できたことである。
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Report
(4 results)
Research Products
(7 results)