Study on the leaders of the emerging countries for the success of global business
Project/Area Number |
17K04025
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
|
Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Commerce
|
Research Institution | University of Marketing and Distribution Sciences |
Principal Investigator |
BAEK Jungyim 流通科学大学, 商学部, 教授 (60400074)
|
Project Period (FY) |
2017-04-01 – 2020-03-31
|
Project Status |
Completed (Fiscal Year 2019)
|
Budget Amount *help |
¥4,420,000 (Direct Cost: ¥3,400,000、Indirect Cost: ¥1,020,000)
Fiscal Year 2019: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,690,000 (Direct Cost: ¥1,300,000、Indirect Cost: ¥390,000)
Fiscal Year 2017: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
|
Keywords | 小売国際化 / 先端国際小売企業 / 国際化行動 / 新興国市場 / 現地新生小売企業 / 相互作用的競争プロセス / 創造的適応 / グローバルイノベーション / コストコ / 成熟化している市場 / 有望な新興国市場 / 市場環境 / 国際競争力 / グローバル・イノベーション / 競争的相互作用 / HM業態 / CVS業態 / ホームファニシング業態 / 近代的小売業 / 外資規制 / 域内企業 / CMG / 地元小売企業 / 成熟市場 / 消費者満足 / 新生国際小売企業 / 組織構造 / 企業形態 |
Outline of Final Research Achievements |
The newly born local retailers, which have solidified their bases in the local market by surpassing the fierce competition with the leading global retailers originating in Europe and the United States that have entered t he emerging markets, are currently aiming to expand not only their domestic market , but their overseas markets. Moreover, the newly emerging local retailers are accomplishing the globalization of retailing that has been carried out by leading global retailers from Europe and the United States over many years, years, in a relatively short period of time. The reason is why I have been conducting this research. Compared to the advanced global retailers that have been promoting globalization aiming at horizontal integration of multi-retail formats, late-comer retailers from emerging countries could increase their overseas stores with taking advantage of the speed of decision-making and huge financial power unique to conglomerates.
|
Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
従来の小売国際化研究が欧米発先端国際小売企業の国際化行動に注目していたのに対し、本研究は先端国際小売企業の進出に対抗して競争を繰り広げられる新興国の現地小売企業との相互作用に焦点を合わせている。その相互作用的競争プロセスのなかで、小売技術および経営資源の側面から競争上優位に立つことが難しい現地小売企業は、現地市場の高い理解度および新しい需要を引き起こす能力により競争を勝ち抜き、国際小売企業に生まれ変わることが検証された。小売国際化の根底には常に競争と革新のメカニズムが働いていることから、新しい小売業態が生み出され、現地新生小売企業が先端国際小売企業へと脱皮していくような循環が創り出される。
|
Report
(4 results)
Research Products
(4 results)