Impacts of Cross-Border E-Commerce on Global Distribution
Project/Area Number |
18K01872
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 07090:Commerce-related
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Research Institution | Saitama University |
Principal Investigator |
KAWABATA Yasuko 埼玉大学, 人文社会科学研究科, 准教授 (60411683)
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Project Period (FY) |
2018-04-01 – 2022-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2021)
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Budget Amount *help |
¥3,250,000 (Direct Cost: ¥2,500,000、Indirect Cost: ¥750,000)
Fiscal Year 2020: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2019: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
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Keywords | 越境EC / 流通の国際化 / クロス・ボーダー / B to C / 流通チャネル / インバウンド消費 / アリババ / 日系小売企業 / オンライン消費 / 日系小売業の国際展開 / 中国越境EC / アイスタイル / 資生堂 / 化粧品 / オンライン / オフライン / 融合 / 流通国際化 / 欧米小売企業 / インスタカート / 中国 / アルディ / リドル / 流通 / 国際化 |
Outline of Final Research Achievements |
This study considered the impact of the progress of cross-border EC on the development of internationalization and the change in inter-company relations due to the extension of competitive advantage in Japan and overseas. In the first year, we investigated the current status and theory of cross-border EC and internationalization of distribution in Japan and China. As a result, the commonalities and differences between cross-border EC and the distribution environment and the status of internationalization were clarified. In the second year, we will conduct an interview survey focusing on the cooperation between cross-border EC and actual stores. By doing this, it was clarified whether it is possible to extend or expand the scope of acquisition of competitive advantage overseas. In the 3・4th years, we compared the cases of cross-border EC and Europe in Japan and China. We considered how this would affect the internationalization and competitiveness of distribution by cross-border EC.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究は、先駆的取り組みを行っている日系企業のケースをモデルとして位置づけ、越境ECの競争優位と国内実店舗におけるインバウンド消費との関係および流通の国際化を結びつけて検討した。 その結果、越境ECによる新たな国外向けの流通チャネルの構築とそれによる国際競争力の強化や、オンラインとオフラインを連携させた企業の経営と今後の課題と方向性について理論的かつ実務的なインプリケーションを導出しようとしている点に本研究の最大の特色がある。また、これまでのBtoBの越境ECに関する研究成果に加えて、BtoCの越境ECとオンラインとオフラインの競争力とその関係性を解明するところに学術的意義がある。
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Report
(5 results)
Research Products
(10 results)