Project/Area Number |
18K04081
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 21010:Power engineering-related
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Research Institution | Hiroshima University |
Principal Investigator |
SASAKI YUTAKA 広島大学, 先進理工系科学研究科(工), 助教 (10511561)
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Project Period (FY) |
2018-04-01 – 2021-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2020)
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Budget Amount *help |
¥4,290,000 (Direct Cost: ¥3,300,000、Indirect Cost: ¥990,000)
Fiscal Year 2020: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2019: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,950,000 (Direct Cost: ¥1,500,000、Indirect Cost: ¥450,000)
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Keywords | 電力系統 / 再生可能エネルギー / 供給信頼度 / エネルギーマネージメントシステム / 最適化 / 電力需給マネージャ / ロバスト性 / 不確定性 / 需給マネージメント |
Outline of Final Research Achievements |
This research investigates a new power supply and demand controller which has robustness functions against uncertainties by weather condition. Especially, a novel demand response program for emergency events and efficient treatment of electric vehicles are proposed in this work. Assumed dis-utility functions of the consumers are created and the function are used to the microgrid operator’s decision-making in the proposed demand response methodology. On the other hand, the behavior of the electric vehicles is simulated based on the trip data, and applied to day-ahead generation schedules by using the installed storage batteries. This achievements are widely presented such as IEEJ annual conference or IEEE PES ISGT conference, and published to the scientific journal of the IEIEJ.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究で開発した,電力需給制御マネージャは,電力会社の全体業務を等価的にモデル化し,リアルタイム需給運用コントローラとして構築する新しい試みである。本マネージャは,集中システムの全体制御,分散システムの協調制御に用いる設計とするなど独自のアプローチを採用している。現状で電力会社の中央給電指令所で用いられている各種ツールは,大手重電メーカーによるノウハウの蓄積で構築されているため,本研究は国内外でも技術の蓄積がある少数の限られた大学のみで遂行でき,この意味でも研究の意義は非常に大きい。
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