Prediction model of ship traffic behaviour around recommended routes
Project/Area Number |
18K04589
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 24020:Marine engineering-related
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Research Institution | National Institute of Maritime, Port and Aviation Technology |
Principal Investigator |
Itoh Hiroko 国立研究開発法人海上・港湾・航空技術研究所, その他部局等, 研究員 (70446590)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
三宅 里奈 国立研究開発法人海上・港湾・航空技術研究所, その他部局等, 主任研究員 (60618776)
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Project Period (FY) |
2018-04-01 – 2021-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2020)
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Budget Amount *help |
¥4,290,000 (Direct Cost: ¥3,300,000、Indirect Cost: ¥990,000)
Fiscal Year 2020: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2019: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,820,000 (Direct Cost: ¥1,400,000、Indirect Cost: ¥420,000)
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Keywords | 海上交通 / 準ふくそう海域 / 推薦航路 / 船舶行動 / 交通密度 / 影響予測 / 交通予測 / 遭遇頻度 / 衝突事故 / 海域の安全性 / 船舶交通 / 整流化 / 行動観測 / 行動予測 |
Outline of Final Research Achievements |
The sea area off the west coast of Izu O Shima Island is located near Tokyo Bay. Due to the heavy ship traffic, serious collisions have occurred in the past. To manage maritime traffic in this area, a recommended route separating eastbound and westbound traffic flows has been in operation since 2018. To date, maritime traffic has not been managed in most of the coastal areas in Japan. Therefore, when encountered with other ships, ships have taken evasive action based on relevant conventions and laws depending on individual circumstances. In this study, we constructed a prediction method of ship encounter frequency and occurrence of obstruction by ships after the introduction of a recommended route, based on analyses of the changes in the ship behavior and traffic density. This makes it possible to determine the effect of a recommended route in advance and will contribute to the development of effective maritime traffic management plans for other sea areas in the future.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
船舶自動識別装置が普及したことにより、以前よりも広い海域の船舶観測が可能となり、準ふくそう海域における航行実態が明らかになりつつある。これに伴い、交通安全対策も海上保安庁において次々に検討されている。しかしながら、伊豆大島西岸沖に導入されたような交通管理法はこれまでの実績がないため、導入前の検討において、個別の対策案の効果を推定できない状況であった。 本研究の成果により、船舶行動や交通密度に対する交通管理の導入の影響が明らかになったことにより、今後は導入前に効果の高い対策案の選定や、導入により発生する問題点の特定などが行いやすくなると考えている。これにより、海上交通の安全性に寄与すると考える。
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Report
(4 results)
Research Products
(1 results)