Project/Area Number |
18K05843
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 41010:Agricultural and food economics-related
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Research Institution | Utsunomiya University |
Principal Investigator |
Sugita Naoki 宇都宮大学, 農学部, 准教授 (40594487)
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Project Period (FY) |
2018-04-01 – 2023-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2022)
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Budget Amount *help |
¥4,420,000 (Direct Cost: ¥3,400,000、Indirect Cost: ¥1,020,000)
Fiscal Year 2020: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2019: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
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Keywords | 小規模農家 / 家族経営 / マーケティング / 産直EC / 電子商取引 / 計量テキスト分析 / 農産物電子商取引 / テキストマイニング / 農産物マーケティング / 小規模経営 / 農業経営 / マーケティング戦略 / ミッション / 製品的コンセプト / 社会的コンセプト |
Outline of Final Research Achievements |
This study clarified the following four points based on several surveys and other data. Marketing strategies of small-scale farming and related industries in the U.S. were investigated, and methods to increase empathy through SNS and event activities were shown to be effective. Smallholder women practice concept-proposition marketing in Japna, and communication activities played important roll. In addition, the impact of COVID-19 on agricultural e-commerce was analyzed using Twitter data, showing that there was a perception gap between producers and consumers, that consumers became more supportive, and that promotions such as free shipping and free gifts were important.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究の学術的な意義として、小規模経営や家族経営の農業経営におけるマーケティング戦略に関する具体的な知見の提供が挙げられる。また、Twitterのテキスト分析による、電子商取引の質的変容を明らかにした点も、今後のさらなる研究発展につながる成果である。 社会的な意義としては、小規模農業や家族経営の振興による地域経済の活性化や雇用の創出が期待される。特に、地域社会や環境への配慮を重視するマーケティング戦略は、持続可能な農業や地域への貢献を促進する。また、女性経営者の役割やコミュニケーション活動の重要性の明確化は、農村地域における女性の起業・就業機会の拡大に寄与するものである。
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