Research on multicast delivery technology to reduce waiting time in broadcasting and communications convergence environments
Project/Area Number |
18K11265
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 60060:Information network-related
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Research Institution | Okayama University |
Principal Investigator |
GOTOH YUSUKE 岡山大学, 自然科学学域, 准教授 (10551038)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
江原 康生 大阪電気通信大学, 情報通信工学部, 教授 (40324686)
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Project Period (FY) |
2018-04-01 – 2022-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2021)
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Budget Amount *help |
¥4,290,000 (Direct Cost: ¥3,300,000、Indirect Cost: ¥990,000)
Fiscal Year 2020: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2019: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
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Keywords | 放送通信融合環境 / 待ち時間 / 再生中断 / マルチキャスト配信 / スケジューリング / モバイル端末 / 再生待ち時間 / マルチキャスト / データ配信システム / ストリーミング配信システム |
Outline of Final Research Achievements |
In order to simultaneously multicast the same video data to many mobile terminals in a converged broadcasting and communications environment, we develop a data aggregation technique that simultaneously utilizes both broadcasting and communications bandwidths, and a multiple video switching technique that responds to changes in communication speed. Next, we propose a scheduling method to reduce the reception time of video data and the interruption time during playback. Finally, we develop a video delivery system for mobile terminals that applies the scheduling method.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
近年,モバイル端末を用いたオンデマンド型配信のユーザ数は年々増加しているが、非モバイル端末を主対象とする既存技術では、ユーザは映像視聴中に待ち時間や途切れ時間が発生すると視聴意欲を失い、映像視聴を中止する可能性が高まる。そこで、放送通信融合環境においてマルチキャスト配信で発生するモバイル端末の再生待ち時間を短縮するスケジューリングアルゴリズムを提案して配信システム上で有用性を評価しており,学術的独自性は非常に高い。
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Report
(5 results)
Research Products
(25 results)