Project/Area Number |
18K11266
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 60060:Information network-related
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Research Institution | Hiroshima University |
Principal Investigator |
Kondo Tohru 広島大学, 情報メディア教育研究センター, 准教授 (90437575)
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Project Period (FY) |
2018-04-01 – 2022-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2021)
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Budget Amount *help |
¥4,030,000 (Direct Cost: ¥3,100,000、Indirect Cost: ¥930,000)
Fiscal Year 2020: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2019: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,690,000 (Direct Cost: ¥1,300,000、Indirect Cost: ¥390,000)
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Keywords | エッジコンピューティング / ストリーミング / 属性ベース暗号 / タイルドディスプレイ / HLS / リアルタイム制御 |
Outline of Final Research Achievements |
In this study, we developed a mobile tiled display which physically and logically works among multiple mobile devices. Edge computing is applied to real-time stream processing and mobile device control (including device group control using attribute-based cryptography, screen placement control based on network quality, and tiled synchronization). Through the system development and experimental evaluation, we showed the effect of the proposed method on the quality control against degration due to such as communication latency and bandwidth fluctuation, as well as on the usability and operability for users. From these results, subjective effects were observed and the effectiveness of the proposed method was demonstrated.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究成果は,今後一層加速することが予想されるエッジコンピューティングにおける技術的課題を,適用アプリケーションを見据えた形で具体的に洗い出し,それを解決するシステム開発を行ったことに特徴がある。リアルタイムストリームデータは遅延変動や帯域変動の影響を受けやすいデータのひとつであり,エッジコンピューティング技術が効果的に機能すると考えられる。高精細映像を用いたリアルタイムストリームデータによるモバイルタイルドディスプレイはこれまで実現されておらず,本技術開発を通して得られる客観的かつ定量的な成果は,エッジコンピューティングの適用分野として現実的なものとなることが期待される。
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