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Content Creation Sharing Basis for Simulation in the Virtual World

Research Project

Project/Area Number 18K11577
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 62030:Learning support system-related
Research InstitutionFuture University-Hakodate

Principal Investigator

Sumi Kaoru  公立はこだて未来大学, システム情報科学部, 教授 (20332752)

Project Period (FY) 2018-04-01 – 2021-03-31
Project Status Completed (Fiscal Year 2020)
Budget Amount *help
¥4,420,000 (Direct Cost: ¥3,400,000、Indirect Cost: ¥1,020,000)
Fiscal Year 2020: ¥520,000 (Direct Cost: ¥400,000、Indirect Cost: ¥120,000)
Fiscal Year 2019: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2018: ¥2,600,000 (Direct Cost: ¥2,000,000、Indirect Cost: ¥600,000)
Keywords仮想世界 / 学習支援 / コンテンツ作成 / 知識処理 / 動的なシミュレーション / 感情 / シミュレーション
Outline of Final Research Achievements

This study investigated a shared infrastructure for learning support that allows users to try and error in a virtual world. We have developed a motion dictionary, a dictionary of objects, and a visual effects dictionary to represent adjective expressions in the virtual world. We also studied the simulation of actions and the automatic development of narratives so that characters can move autonomously by interacting with the virtual world. Interfaces for several kinds of virtual worlds were studied. This system can be developed as a teaching material creation system that is easy for learners to understand and easy for anyone to create.

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)

Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements

本研究でユーザが仮想世界でトライ&エラーで入力とその影響を試すことのできる共有基盤を開発することで,視覚化した学習者に理解しやすい,誰にでも簡単に作成できるシミュレーション機能のある教材作成システムとして発展させることが可能であり,学習支援システムの分野に貢献すると考えている.
インタラクティブ・デジタル・ストーリーテリングシステムを学習支援のためのシミュレーションとして応用する日本発のオリジナルな研究として,情報科学・人工知能・ゲーミングなど様々の分野へ貢献できると考えている.

Report

(4 results)
  • 2020 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2019 Research-status Report
  • 2018 Research-status Report
  • Research Products

    (27 results)

All 2020 2019 2018 Other

All Int'l Joint Research (2 results) Journal Article (2 results) (of which Int'l Joint Research: 1 results,  Peer Reviewed: 2 results,  Open Access: 1 results) Presentation (22 results) (of which Int'l Joint Research: 4 results) Book (1 results)

  • [Int'l Joint Research] University of British Columbia(カナダ)

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      2019 Research-status Report
  • [Int'l Joint Research] De La Salle University(フィリピン)

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      2019 Research-status Report
  • [Journal Article] Learning System for Communication with Pragmatic Language Disorders Using a Humanoid Robot2020

    • Author(s)
      矢吹 渓悟、角 薫
    • Journal Title

      The Transactions of Human Interface Society

      Volume: 22 Issue: 2 Pages: 151-164

    • DOI

      10.11184/his.22.2_151

    • NAID

      130007846087

    • ISSN
      1344-7262, 2186-8271
    • Year and Date
      2020-05-25
    • Related Report
      2020 Annual Research Report
    • Peer Reviewed / Open Access
  • [Journal Article] Analysis and prediction of student emotions while doing programming exercises2019

    • Author(s)
      Thomas James Z. Tiam-Lee and Kaoru Sumi
    • Journal Title

      Lecture Notes in Computer Science

      Volume: LNCS, volume 11528 Pages: 24-33

    • DOI

      10.1007/978-3-030-22244-4_4

    • ISBN
      9783030222437, 9783030222444
    • Related Report
      2019 Research-status Report
    • Peer Reviewed / Int'l Joint Research
  • [Presentation] Story Generation System Using Player’s Emotions for Review in Gamed-Based Learning2020

    • Author(s)
      Shusuke Sato & Kaoru Sumi
    • Organizer
      28th International Conference on Computers in Education (Best Technical Design Paper award)
    • Related Report
      2020 Annual Research Report
    • Int'l Joint Research
  • [Presentation] 遠隔からキャラクタエージェントとして参加することにより空間を共有するテレコミュニケーションシステム2020

    • Author(s)
      柏木敏朗,角薫
    • Organizer
      インタラクション2021, 1B-03, 情報処理学会
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      2020 Annual Research Report
  • [Presentation] 仮想空間における人と物体とのインタラクションに着目した行動認識の研究2020

    • Author(s)
      佐藤秀輔,角薫
    • Organizer
      インタラクション2021, 1B-03, 情報処理学会
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      2020 Annual Research Report
  • [Presentation] 球体型ディスプレイを用いた遠隔地の空間共有するシステム2020

    • Author(s)
      柏木敏朗,角 薫
    • Organizer
      情報処理学会第83回全国大会,情報処理学会
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      2020 Annual Research Report
  • [Presentation] WOZ 法を用いた語用障害をかかえる人の特徴を再現する対話システムの学習効果の検討2020

    • Author(s)
      矢吹渓悟,角 薫
    • Organizer
      情報処理学会第83回全国大会,情報処理学会
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      2020 Annual Research Report
  • [Presentation] 印象の特徴を顔の部位で表現した3Dキャラクタの評価2020

    • Author(s)
      成田 周平,角 薫
    • Organizer
      情報処理学会第83回全国大会,情報処理学会
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      2020 Annual Research Report
  • [Presentation] 想空間上の無生物の3Dオブジェクトを対象とした生物らしいアニメーションの生成2020

    • Author(s)
      小玉凌平,角 薫
    • Organizer
      情報処理学会第83回全国大会,情報処理学会
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      2020 Annual Research Report
  • [Presentation] 購買意欲を高めるゲームシナリオのネタバレ方法の評価2020

    • Author(s)
      朝倉知哉,矢吹渓悟,角 薫
    • Organizer
      情報処理学会第83回全国大会,情報処理学会
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      2020 Annual Research Report
  • [Presentation] 仮想空間上の無生物の3Dオブジェクトを対象とした生き物らしいアニメーションの生成2020

    • Author(s)
      小玉凌平,角 薫
    • Organizer
      情報処理北海道シンポジウム2020,情報処理学会
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      2020 Annual Research Report
  • [Presentation] ハンドジェスチャーを用いた直感的な3Dキャラクターモデリングの研究2020

    • Author(s)
      成田 周平,角 薫
    • Organizer
      情報処理北海道シンポジウム2020,情報処理学会
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      2020 Annual Research Report
  • [Presentation] ゲームの購買意欲を高めるネタバレ方法の研究2020

    • Author(s)
      朝倉知哉,角 薫
    • Organizer
      情報処理北海道シンポジウム2020,情報処理学会
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      2020 Annual Research Report
  • [Presentation] Reproducing Personality for Virtual Agent System2020

    • Author(s)
      呉意,角薫
    • Organizer
      HAIシンポジウム2021
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      2020 Annual Research Report
  • [Presentation] Manipulating Virtual World with Props in Real-world2020

    • Author(s)
      Toshiro Kashiwagi, Kaoru Sumi
    • Organizer
      IEEE VR2020
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    • Int'l Joint Research
  • [Presentation] 慣用表現における語用障害をかかえる人の特徴を再現する対話システムの研究2020

    • Author(s)
      矢吹渓悟, 角薫
    • Organizer
      ことば工学研究会,人工知能学会
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      2019 Research-status Report
  • [Presentation] オブジェクトとのインタラクションを用いた物体主体の行動認識手法の研究2020

    • Author(s)
      佐藤秀輔, 角薫
    • Organizer
      ことば工学研究会,人工知能学会
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      2019 Research-status Report
  • [Presentation] 映画の脚本からシーンを自動生成する英会話学習システムの研究2020

    • Author(s)
      山﨑健成, 角薫
    • Organizer
      ことば工学研究会,人工知能学会
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      2019 Research-status Report
  • [Presentation] 開発途上国におけるヘルスケア教育を支援するシリアスゲームの開2020

    • Author(s)
      園田康記, 角薫:
    • Organizer
      ことば工学研究会,人工知能学会
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      2019 Research-status Report
  • [Presentation] 仮想空間のバーチャルエージェント同士の対話における効果的なインタビュー手法の研究2020

    • Author(s)
      谷誠人, 角薫
    • Organizer
      ことば工学研究会,人工知能学会
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      2019 Research-status Report
  • [Presentation] Classification of Emotions in Programming from Face and Log Features Using Representative Interval2019

    • Author(s)
      Tiam-Lee, J., & Sumi, K.
    • Organizer
      n 27th International Conference on Computers in Education
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      2019 Research-status Report
    • Int'l Joint Research
  • [Presentation] Ambiguous Utterance Aware: Communication Learning System for Pragmatic Language Disorders Using a Humanoid Robot2019

    • Author(s)
      Keigo Yabuki and Kaoru Sumi
    • Organizer
      The 10th International Conference on Awareness Science and Technology
    • Related Report
      2019 Research-status Report
    • Int'l Joint Research
  • [Presentation] 語知識とWHAT-IF機能を用いた物語生成支援システム2018

    • Author(s)
      八幡望, 角薫
    • Organizer
      エンターテインメントコンピューティング研究会,情報処理学会研究報告,情報処理学会(
    • Related Report
      2018 Research-status Report
  • [Presentation] プレイヤーの感情を利用したゲームベースの物語生成システム2018

    • Author(s)
      佐藤秀輔,角薫
    • Organizer
      エンターテインメントコンピューティング研究会,情報処理学会研究報告,情報処理学会
    • Related Report
      2018 Research-status Report
  • [Book] Cooperative game using P300 brain computer interface, Assistive & Rehabilitation Engineering2019

    • Author(s)
      Kaoru Sumi, Keigo Yabuki, Thomas James Tiam-Lee, Abdelkader Nasreddine Belkacem, Quentin Ferre, Shogo Hirai and Teruto Endo
    • Total Pages
      17
    • Publisher
      Intech Open
    • Related Report
      2019 Research-status Report

URL: 

Published: 2018-04-23   Modified: 2022-01-27  

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