Project/Area Number |
18K11821
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 80010:Area studies-related
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Research Institution | University of Nagasaki |
Principal Investigator |
Ohara Atsuji 長崎県立大学, 国際社会学部, 准教授 (00291039)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
石川 幸一 大阪経済法科大学, 公私立大学の部局等, 研究員 (80406842)
門 闖 大阪産業大学, 経済学部, 教授 (00513053)
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Project Period (FY) |
2018-04-01 – 2021-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2020)
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Budget Amount *help |
¥4,160,000 (Direct Cost: ¥3,200,000、Indirect Cost: ¥960,000)
Fiscal Year 2020: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2019: ¥1,820,000 (Direct Cost: ¥1,400,000、Indirect Cost: ¥420,000)
Fiscal Year 2018: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
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Keywords | 東南アジア / 中国 / 自動車 / 上海汽車 / 一帯一路 / インドネシア / マレーシア / タイ / 比較研究 / インド / 直接投資 / GVC / 環境政策 / 技術移転 / 直接投 資 |
Outline of Final Research Achievements |
In this study, (1) a joint venture born in China was positioned as an international alliance strategy and focused on support for the Malaysian National Automobile Proton by SAIC, Shanghai Motor Co., Ltd. (UK's MG brand car) and GM; (2) SAIC Motor Corporatio performance was confirmed in Indonesia and Thailand using local statistics and international statistics on automobiles; and (3) Shanghai Automotive and GM in China were characterized by comparing sedan, MPV, and SUV segments to Dongfeng Motor Co., Ltd. and Nissan Motor Co., Ltd., in addition to size.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
中国の自動車メーカーの海外進出事例をまとめたことは学術的に社会的にも意義がある。これまでの中国自動車に関する研究は、(1)中国国内で自動車産業の変遷、(2)ドイツVWをはじめとする外資系自動車メーカーの参入について、研究がなされてきたためである。 また、地域研究変への貢献としては、一帯一路の研究領域を広げたことである。
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