A study of the mathematics education of the new century to utilize visualization in the information-intensive society
Project/Area Number |
19500761
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
|
Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Science education
|
Research Institution | Nihon University |
Principal Investigator |
YAMAMOTO Shuichi Nihon University, 理工学部, 教授 (90060219)
|
Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
FUKAISHI Hiroo 香川大学, 教育学部, 教授 (30036024)
|
Project Period (FY) |
2007 – 2008
|
Project Status |
Completed (Fiscal Year 2008)
|
Budget Amount *help |
¥2,470,000 (Direct Cost: ¥1,900,000、Indirect Cost: ¥570,000)
Fiscal Year 2008: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2007: ¥1,820,000 (Direct Cost: ¥1,400,000、Indirect Cost: ¥420,000)
|
Keywords | 数学教育 / Visualization / Mathematica |
Research Abstract |
パソコン依存になった新世紀, ビジュアライゼーションを活用し, 数学の公式や概念を視覚的に関連付けし, イメージ化させる新世紀の数学教育を研究し, 論文または学会発表した. さらに, 米国で定着しているITを活用した数学教育を視察し, 我々の研究との整合性を検証するとともに, e-Learningへの可能性を研究した.
|
Report
(3 results)
Research Products
(20 results)