Project/Area Number |
19K01955
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 07090:Commerce-related
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Research Institution | University of Marketing and Distribution Sciences |
Principal Investigator |
HATA Yoji 流通科学大学, 商学部, 教授 (70512698)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
森藤 ちひろ 関西学院大学, 人間福祉学部, 教授 (10529580)
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Project Period (FY) |
2019-04-01 – 2024-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2023)
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Budget Amount *help |
¥4,290,000 (Direct Cost: ¥3,300,000、Indirect Cost: ¥990,000)
Fiscal Year 2021: ¥520,000 (Direct Cost: ¥400,000、Indirect Cost: ¥120,000)
Fiscal Year 2020: ¥2,340,000 (Direct Cost: ¥1,800,000、Indirect Cost: ¥540,000)
Fiscal Year 2019: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
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Keywords | サービス品質 / 購買動機 / サービス・マーケティング / サービス提供者 / 製造業者のサービス化 / 価値共創 / サービス / 消費者行動 / 態度変容 / 価値創造 / 製造業のサービス化 / エージェンシー理論 / エージェント / インタビュー調査 / 品質評価 / スイッチング / 購買行動 / モノ / 品質 / 評価 |
Outline of Research at the Start |
本研究は事前サービス及びそのサービス提供者に対する消費者の評価が事後のモノの購買行動に及ぼす影響を明らかにすることを目的としている。モノの購買前に消費者がサービスを受けた場合,そのサービスに対する評価が購買を勧められるモノの評価に影響すると考えられる。本研究は,事前サービスを提供された場合の消費者のモノ購買のプロセスを明らかにし,サービス提供の有効度の違いに応じた,適切なマーケティング戦略の提言を行うことを研究目的とする。
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Outline of Final Research Achievements |
This study is designed to clarify the interaction between consumers’ service purchasing behavior and goods purchasing behavior. Concretely, the aim of the study is to clarify the influence of services on goods purchasing behavior when customers receive services before purchasing goods. In the case of high-quality but not low-priced products such as supplements, customers integrate a lot of attributes to make decisions. Our study found that the information from a person with highly expertise and skills, such as a doctor, has an extremely large influence on customers’ decision making.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究は,消費者のサービス購買行動とモノ購買行動の相互作用を明らかにすることを目的に構想されたものである。具体的には,モノ購入時点を起点として,それより以前に受けたサービス及びそのサービス提供者に対する消費者の評価が,事後のモノの購買行動に及ぼす影響を明らかにすることを目的としている。このような状況は,我々が社会生活を送る上で頻繁に経験することであり,そういった日常的な我々の経験を学術的見地から問い直す営みは,研究成果の社会への還元を考えた時に大きな意味を持つと考えている。
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