• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Antecedents of Brand Relationships: What Makes and Develops Consumer-Brand Attachment?

Research Project

Project/Area Number 20730282
Research Category

Grant-in-Aid for Young Scientists (B)

Allocation TypeSingle-year Grants
Research Field Commerce
Research InstitutionKomazawa University

Principal Investigator

KANNO Saori  Komazawa University, 経営学部, 准教授 (00383373)

Project Period (FY) 2008 – 2009
Project Status Completed (Fiscal Year 2009)
Budget Amount *help
¥1,950,000 (Direct Cost: ¥1,500,000、Indirect Cost: ¥450,000)
Fiscal Year 2009: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2008: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Keywordsブランド・リレーションシップ / 愛着(アタッチメント) / ブランド・マネジメント / 消費者行動 / 愛着 / ブランド・ロイヤルティ
Research Abstract

This study investigates the antecedents of brand relationships, what makes and develops consumer-brand relationships. First, the researcher review the conceptual foundations of brand relationship theory and the argues of research findings about brand relationships. And then the researcher focused on the concept "self-brand connection" as an antecedent of brand relationships and analyzed the data to find self identity connections between brands and consumer.

Report

(3 results)
  • 2009 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2008 Annual Research Report
  • Research Products

    (10 results)

All 2010 2009 2008

All Journal Article (1 results) Presentation (6 results) Book (3 results)

  • [Journal Article] 消費者の長期記憶とブランド・リレーションシップ2010

    • Author(s)
      菅野佐織
    • Journal Title

      駒大経営研究

    • Related Report
      2009 Final Research Report
  • [Presentation] ライフイベント・ストレスのブランド・リレーションシップへの影響2010

    • Author(s)
      菅野佐織
    • Organizer
      消費者行動研究会
    • Place of Presentation
      駒澤大学
    • Year and Date
      2010-03-19
    • Related Report
      2009 Annual Research Report 2009 Final Research Report
  • [Presentation] ブランド・リレーションシップ発達に関する仮説モデルの検討2009

    • Author(s)
      菅野佐織
    • Organizer
      消費者行動研究会
    • Place of Presentation
      駒澤大学
    • Year and Date
      2009-09-08
    • Related Report
      2009 Annual Research Report 2009 Final Research Report
  • [Presentation] ブランド・リレーションシップとライフイベント消費2008

    • Author(s)
      菅野佐織
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Place of Presentation
      アサツー・ディー・ケー本社
    • Year and Date
      2008-06-29
    • Related Report
      2009 Final Research Report
  • [Presentation] ブランド・リレーションシップとライフイベント消費2008

    • Author(s)
      菅野佐織
    • Organizer
      日本消費者行動研究学会
    • Place of Presentation
      (株)アサツー・ディ・ケイ
    • Year and Date
      2008-06-29
    • Related Report
      2008 Annual Research Report
  • [Presentation] ブランド研究における関係性問題の位置づけ~主要な論点整理と研究課題の検討~<ブランド・リレーションシップ概念の検討>2008

    • Author(s)
      菅野佐織
    • Organizer
      日本商業学会全国大会
    • Place of Presentation
      法政大学
    • Year and Date
      2008-05-31
    • Related Report
      2009 Final Research Report
  • [Presentation] ブランド研究における関係性問題の位置づけ-ブランド・リレーションシップ概念の検討-2008

    • Author(s)
      青木幸弘・菅野佐織
    • Organizer
      日本商業学会全国大会
    • Place of Presentation
      法政大学
    • Year and Date
      2008-05-31
    • Related Report
      2008 Annual Research Report
  • [Book] 価値共創時代のブランド戦略(青木幸弘編著, ブランド・リレーションシップの構築)2010

    • Author(s)
      菅野佐織
    • Publisher
      ミネルヴァ書房(ページ未定)
    • Related Report
      2009 Final Research Report
  • [Book] ライフコース・マーケティング(青木幸弘+女性のライフコース研究会編, 変化する女性のライフイベントと消費)2008

    • Author(s)
      菅野佐織
    • Publisher
      日本経済新聞出版社
    • Related Report
      2009 Final Research Report
  • [Book] ライフコース・マーケティング2008

    • Author(s)
      青木幸弘, 他
    • Total Pages
      289
    • Publisher
      日本経済新聞社
    • Related Report
      2008 Annual Research Report

URL: 

Published: 2008-04-01   Modified: 2016-04-21  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi