A Study on Designing of Energy Integrated Road toward ARI
Project/Area Number |
20H02269
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 22050:Civil engineering plan and transportation engineering-related
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Research Institution | Tokyo Institute of Technology |
Principal Investigator |
Yai Tetsuo 東京工業大学, 環境・社会理工学院, 教授 (10182289)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
福田 大輔 東京大学, 大学院工学系研究科(工学部), 教授 (70334539)
平田 輝満 茨城大学, 理工学研究科(工学野), 教授 (80450766)
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Project Period (FY) |
2020-04-01 – 2023-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2022)
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Budget Amount *help |
¥17,680,000 (Direct Cost: ¥13,600,000、Indirect Cost: ¥4,080,000)
Fiscal Year 2022: ¥3,250,000 (Direct Cost: ¥2,500,000、Indirect Cost: ¥750,000)
Fiscal Year 2021: ¥7,280,000 (Direct Cost: ¥5,600,000、Indirect Cost: ¥1,680,000)
Fiscal Year 2020: ¥7,150,000 (Direct Cost: ¥5,500,000、Indirect Cost: ¥1,650,000)
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Keywords | エネルギー統合型道路 / 拡張道路インフラストラクチャ / メンタルエンベロープ理論 / 自動運転公共交通システム / 次世代モビリティ / 歩行者空間シミュレータ / 交通安全 / ドライビングシミュレータ / 自動運転交通システム / ドライビングシミュレーション / *エネルギー統合型道路 |
Outline of Research at the Start |
自動運転技術を中心とする次世代モビリティが劇的に進展する中、都市面積の2割弱を占める一般道路をより多面的に社会貢献できる空間とするため、要素技術開発を超えた全体を俯瞰する学術研究の必要性がある。本研究では、次世代モビリティとエネルギーシステムが結合された道路公共交通システムと、高質化・高機能化された“拡張型道路インフラ”(ARI)について、それらが適切に共進化するための技術的・社会的条件を学術的に明らかにすることを目的とする。そのために、①ARIの技術提案と社会の受容性の検討、②エネルギー統合型道路モビリティシステムの提案、③エンベロープ理論の構築とARIの及ぼす影響の分析を行いとりまとめる。
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Outline of Final Research Achievements |
The research first envisioned a new road system that maximizes the use of energy elements as the ARI (Augmented Road Infrastructure) in which the various elements and functions of road infrastructure are reconfigured through technological innovation. The research then focused on roads, mobility, and energy, with the goal of clarifying the technological and social conditions for the appropriate co-evolution of each. In particular, we focused on general roads and aimed to comprehensively reconstruct road functions by deconstructing their elements. In order to examine ways to give new value to road infrastructure and space in the future, we conducted cross-sectional research on road infrastructure, energy, mobility, and human issues that emerge in the process.
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
一般道路におけるエネルギー統合型道路モビリティの分析シミュレータ、歩行者空間におけるエンベロープ分析シミュレータ、高齢ドライバーの運転挙動分析のためのドライビングシミュレータシステムなどを構築して研究を行い新たな学術的成果を挙げるとともに、ARIを構成する各要素の最新の研究開発動向を体系的に整理し、メンタルエンベロープという空間利用時の新たな理論提案に基づいて今後の公共空間利用のありかたを提案したことなどに特に社会的意義が認められる。
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Report
(4 results)
Research Products
(16 results)