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Research on structure and performance of CRM capabilities in service industries

Research Project

Project/Area Number 21530431
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeSingle-year Grants
Section一般
Research Field Commerce
Research InstitutionOtaru University of Commerce

Principal Investigator

KONDO Kimihiko  小樽商科大学, 商学研究科, 教授 (10205552)

Project Period (FY) 2009 – 2011
Project Status Completed (Fiscal Year 2011)
Budget Amount *help
¥3,770,000 (Direct Cost: ¥2,900,000、Indirect Cost: ¥870,000)
Fiscal Year 2011: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2010: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2009: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
KeywordsCRM / サービス / リレーションシップ・マーケティング / サービス業 / 組織能力 / カスタマイゼーション / POS / チャネル・パートナーシップ
Research Abstract

This study focused on organizational capabilities in CRM (Customer Relationship Management). The research theoretically reviewed historical transition of management of customer relationship in marketing and the role of CRM in the management. It also conducted empirical analysis of retail and service industry, clarifying the importance of market management and organizational management in CRM, some aspects of customer strategy, and its impact on management performance.

Report

(4 results)
  • 2011 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2010 Annual Research Report
  • 2009 Annual Research Report
  • Research Products

    (12 results)

All 2012 2011 2010

All Journal Article (9 results) (of which Peer Reviewed: 1 results) Presentation (2 results) Book (1 results)

  • [Journal Article] POS情報開示が生み出す協調と競争2012

    • Author(s)
      近藤公彦
    • Journal Title

      季刊ビジネス・インサイト

      Volume: 第19巻第4号 Pages: 4-7

    • Related Report
      2011 Annual Research Report
  • [Journal Article] 顧客関係のマネジメントの系譜2011

    • Author(s)
      近藤 公彦
    • Journal Title

      小樽商科大学ビジネス創造センター・ディスカッション・ペーパー・シリーズ

      Volume: 第129号 Pages: 1-19

    • NAID

      40018902456

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      2011 Final Research Report
  • [Journal Article] CRMにおける顧客関係のマネジメント2011

    • Author(s)
      近藤 公彦
    • Journal Title

      小樽商科大学ビジネス創造センター・ディスカッション・ペーパー・シリーズ

      Volume: 第143号 Pages: 1-18

    • NAID

      40019373750

    • Related Report
      2011 Final Research Report
  • [Journal Article] サービス業におけるCRMの構造と成果2011

    • Author(s)
      近藤 公彦
    • Journal Title

      日本商業学会第61回全国研究大会報告論集

      Pages: 107-113

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      2011 Final Research Report
  • [Journal Article] CRMにおける顧客関係のマネジメント2011

    • Author(s)
      近藤公彦
    • Journal Title

      小樽商科大学ビジネス創造センター・ディスカッションペーパー・シリーズ

      Volume: No.143 Pages: 1-18

    • NAID

      40019373750

    • Related Report
      2011 Annual Research Report
  • [Journal Article] サービス業におけるCRMの構造と成果2011

    • Author(s)
      近藤公彦
    • Journal Title

      日本商業学会第61回全国研究大会報告論集

      Pages: 107-113

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      2011 Annual Research Report
  • [Journal Article] 顧客関係のマネジメントの系譜2011

    • Author(s)
      近藤公彦
    • Journal Title

      小樽商科大学ビジネス創造センター・ディスカッション・ペーパー・シリーズ

      Volume: 129 Pages: 1-19

    • NAID

      40018902456

    • Related Report
      2010 Annual Research Report
  • [Journal Article] 小売業における顧客関係管理の構造と成果2010

    • Author(s)
      近藤公彦
    • Journal Title

      小売業革新(高嶋克義・西村順二編)千倉書房、所収

      Pages: 133-154

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      2009 Annual Research Report
  • [Journal Article] POS情報開示によるチャネル・パートナーシップの構築2010

    • Author(s)
      近藤公彦
    • Journal Title

      流通研究 第12巻

      Pages: 3-16

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      2009 Annual Research Report
    • Peer Reviewed
  • [Presentation] サービス業におけるCRMの構造と成果2011

    • Author(s)
      近藤 公彦
    • Organizer
      日本商業学会第61回全国研究大会報告
    • Place of Presentation
      熊本学園大学
    • Year and Date
      2011-05-29
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      2011 Annual Research Report 2011 Final Research Report
  • [Presentation] POS情報開示による新次元のチャネル・パートナーシップの構築2010

    • Author(s)
      近藤公彦
    • Organizer
      日本商業学会第59回全国研究大会ワークショップ
    • Place of Presentation
      関西大学
    • Year and Date
      2010-05-29
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      2009 Annual Research Report
  • [Book] 高嶋克義・西村順二編『小売業革新』千倉書房所収2010

    • Author(s)
      近藤公彦
    • Publisher
      小売業におけるCRMの構造と成果
    • Related Report
      2011 Final Research Report

URL: 

Published: 2009-04-01   Modified: 2016-04-21  

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