Project/Area Number |
23240106
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Science education
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Research Institution | Hiroshima University |
Principal Investigator |
Ikeda Hideo 広島大学, 国際協力研究科, 教授 (50112165)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
Takuya Baba 広島大学, 大学院国際協力研究科, 教授 (00335720)
Kenji Matsubara 国立教育政策研究所, 教育課程研究センター基礎研究部, 総括研究官 (10549372)
Kozuka Eiji 広島大学, 大学院国際協力研究科, 特任准教授 (50711496)
Kinya Shimizu 広島大学, 大学院国際協力研究科, 教授 (70325132)
高松 森一郎 広島大学, 大学院国際協力研究科, 研究員 (00634411)
石原 伸一 広島大学, 大学院国際協力研究科, 特任准教授 (60585644)
持佛 賢一 広島大学, 大学院国際協力研究科, 研究員 (10599682)
内田 豊海 広島大学, 大学院・国際協力研究科, 研究員 (00585846)
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Project Period (FY) |
2011-04-01 – 2016-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2015)
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Budget Amount *help |
¥28,990,000 (Direct Cost: ¥22,300,000、Indirect Cost: ¥6,690,000)
Fiscal Year 2015: ¥7,930,000 (Direct Cost: ¥6,100,000、Indirect Cost: ¥1,830,000)
Fiscal Year 2014: ¥7,020,000 (Direct Cost: ¥5,400,000、Indirect Cost: ¥1,620,000)
Fiscal Year 2013: ¥7,020,000 (Direct Cost: ¥5,400,000、Indirect Cost: ¥1,620,000)
Fiscal Year 2012: ¥7,020,000 (Direct Cost: ¥5,400,000、Indirect Cost: ¥1,620,000)
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Keywords | 国際協力 / 理科教育 / 数学教育 / 授業分析 / 教員養成 / 教員研修 / 教育開発 / 理数科教育 / 理数科教育協力 / ザンビア / ケニア / 教師教育 / カリキュラム開発 / バングラデシュ / JICA / 教材開発 / インドネシア / 算数・数学教育 / 国際教育協力 / 国際情報交換 / アジア地域 / アフリカ地域 |
Outline of Final Research Achievements |
This research was carried out aiming for evaluate the international cooperation prijects in science and mathematics education in Asia and Africa which implemented through Japanese ODA. The situation, featere, effect, problem, transformation through each project were prevailed by the research. A research method was established for analysing science and mathematics lessons in primary and secondary schools, and some suggestions for innovation of the lessons were derived from the analysis. And a new schime for international cooperation organized by not only the international cooperation organization(JICA) but also the recipient organizations, Japanese universities. As the terminal year of this research in 2016, we organized an international simposium at Tokyo and discussed our results, and succeeded in nurturing young researchers.
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