Project/Area Number |
26242003
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
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Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Design science
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Research Institution | Sojo University |
Principal Investigator |
HOSHIKA Tamio 崇城大学, 総合教育センター, 准教授 (10331068)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
村上 泰浩 崇城大学, 工学部, 教授 (10133563)
中村 英樹 名古屋大学, 環境学研究科, 教授 (10212101)
佐藤 優 神戸芸術工科大学, 芸術工学研究科, 教授 (20093958)
甲野 善一郎 崇城大学, 芸術学部, 准教授 (40449955)
藤本 英子 京都市立芸術大学, 美術学部/美術研究科, 教授 (60336724)
和泉 信生 崇城大学, 情報学部, 助教 (60553584)
北岡 明佳 立命館大学, 総合心理学部, 教授 (70234234)
古賀 元也 崇城大学, 工学部, 助教 (30635628)
森野 晶人 崇城大学, 芸術学部, 教授 (40389523)
村松 俊夫 山梨大学, 大学院総合研究部, 教授 (00262642)
山本 早里 筑波大学, 芸術系, 准教授 (90300029)
坂本 英俊 熊本大学, 大学院自然科学研究科(工), 教授 (10153917)
八田 泰三 崇城大学, 工学部, 教授 (40208533)
松尾 幸二郎 豊橋技術科学大学, 工学(系)研究科(研究院), 助教 (50634226)
勝野 眞言 崇城大学, 芸術学部, 教授 (10441891)
清田 勝 佐賀大学, 工学(系)研究科(研究院), 教授 (40153241)
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Project Period (FY) |
2014-04-01 – 2018-03-31
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Project Status |
Completed (Fiscal Year 2017)
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Budget Amount *help |
¥41,990,000 (Direct Cost: ¥32,300,000、Indirect Cost: ¥9,690,000)
Fiscal Year 2017: ¥5,720,000 (Direct Cost: ¥4,400,000、Indirect Cost: ¥1,320,000)
Fiscal Year 2016: ¥9,880,000 (Direct Cost: ¥7,600,000、Indirect Cost: ¥2,280,000)
Fiscal Year 2015: ¥9,490,000 (Direct Cost: ¥7,300,000、Indirect Cost: ¥2,190,000)
Fiscal Year 2014: ¥16,900,000 (Direct Cost: ¥13,000,000、Indirect Cost: ¥3,900,000)
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Keywords | 錯視効果 / 速度抑制効果 / イメージハンプ / ラウンドアバウト / 交通システム / 誘導サイン / シンボルサイン / 景観デザイン / ジグザグ形式イメージハンプ / イボ付きライン表示 / 障害者 / 音対応策 / ラウンドアバウト交通システム / 速度抑制 / 多視点立体造形 / 速度抑制システム / ジウザグ形式イメージハンプ / ランドマーク的シンボルサイン / 視点位置と視覚の変化 / 視点移動 / ランドマーク / ジグザグ型ストライプパターン / 心理的要因 / 凹凸効果 |
Outline of Final Research Achievements |
This research aims at the development of a new type image hump utilizing the illusion effect.The research team is a member organization that combines psychology, traffic engineering, landscape design research fields. In this research, research and development, construction, and running experiment verification of three types of image humps were carried out. On the other hand, research and development as a speed control system in the bicycle path was also conducted, construction and running experiment verification were carried out. These research results will be utilized as a roundabout transportation system to be introduced in the future. We also believe that symbol signs and guidance sign systems within roundabout circles will be utilized as well.
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