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A Research on the Padigm Shift of Marketing in the Cloud Age

Research Project

Project/Area Number 26590076
Research Category

Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research

Allocation TypeMulti-year Fund
Research Field Commerce
Research InstitutionKonan University

Principal Investigator

Nakata Yoshihiro  甲南大学, 経営学部, 教授 (20109870)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) NAGASAKA Yoshiyuki  甲南大学, 会計専門職専攻, 教授 (00268236)
ISHIGAKI Tomonori  南山大学, ビジネス研究科, 教授 (20254443)
MIKAMI Kazuhiko  甲南大学, 経営学部, 教授 (30351753)
GENNO Hiroyuki  大阪国際大学, グローバルビジネス学部, 准教授 (30726740)
Project Period (FY) 2014-04-01 – 2016-03-31
Project Status Completed (Fiscal Year 2015)
Budget Amount *help
¥3,250,000 (Direct Cost: ¥2,500,000、Indirect Cost: ¥750,000)
Fiscal Year 2015: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2014: ¥1,690,000 (Direct Cost: ¥1,300,000、Indirect Cost: ¥390,000)
Keywordsマーケティング / パラダイムシフト / プラットフォーム / 知覚価値 / サプライチェーンマネジメント / ビッグデータ / クラウド / データマイニング / 取引コスト / 情報コスト / マーケティングパラダイム / ターゲッティングマーケティング / 融合コストマネジメント / 戦略管理会計 / 情報共有 / サプライチェーン・マネジメント / マーケティングモデル
Outline of Final Research Achievements

We analyzed the shift of the marketing paradigm of the cloud age from the evolution of platform, the analysis of big data, the supply chain platform, and the change of the perception value by the fusion of cost management in this study. By Web 2.0, the evolution in mobile technologies and infrastructures of the cloud computing, social media firms can collect big data without transaction costs, and sell them to third parties. The marketing focused traditionally what the needs of consumers, but in the cloud age firms can know consumers' needs, and target consumers. With firms knowing far more about consumers than those consumers know about their options in the market, rising information asymmetry in markets like search advertising is translating into rising overall economic inequality in the economy as well.

Report

(3 results)
  • 2015 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2014 Research-status Report
  • Research Products

    (24 results)

All 2016 2015 2014

All Journal Article (14 results) (of which Open Access: 3 results) Presentation (9 results) Book (1 results)

  • [Journal Article] プラットフォームガバナンスと取引コスト2015

    • Author(s)
      中田善啓
    • Journal Title

      甲南大学経営研究

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      中田善啓
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      葬送文化

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      玄野博行
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      大阪国際大学紀要『国際研究論叢』

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      中田善啓
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      甲南経営研究

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      南山大学消費者行動ワークショップ
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      南山大学 (愛知県名古屋市)
    • Year and Date
      2016-03-05
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      石垣智徳
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会第98回研究大会
    • Place of Presentation
      電通ホール (東京都港区)
    • Year and Date
      2015-12-13
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  • [Presentation] 次世代マネジメント・コントロールのためのメゾスコピック・モデルに関するアクション研究2015

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      長坂悦敬
    • Organizer
      日本管理会計学会2015年度全国大会
    • Place of Presentation
      近畿大学 (大阪府東大阪市)
    • Year and Date
      2015-08-30
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  • [Presentation] SCMに関する分析枠組み:企業数社へのヒアリング調査より2015

    • Author(s)
      玄野博行
    • Organizer
      日本繊維製品消費科学会2015年度年次大会
    • Place of Presentation
      信州大学 (長野県松本市)
    • Year and Date
      2015-06-28
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  • [Presentation] 購買履歴情報を考慮した階層ベイズモデルによる買取・販売分析2014

    • Author(s)
      石垣智徳
    • Organizer
      日本マーケティング・サイエンス学会
    • Place of Presentation
      筑波大学東京キャンパス
    • Year and Date
      2014-11-29
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  • [Presentation] クラウド 時代におけるマーケティングのパラダイムシフトに関する研究2014

    • Author(s)
      中田善啓
    • Organizer
      マーケティングサイエンス学会部会:市場予測のための消費者行動分析研究部会
    • Place of Presentation
      南山大学名古屋キャンパス
    • Year and Date
      2014-11-21
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  • [Presentation] リスク・シェアリング・ネットワークにおける衝撃吸収2014

    • Author(s)
      三上和彦
    • Organizer
      ゲーム理論研究会
    • Place of Presentation
      TKP熱海研修センター
    • Year and Date
      2014-11-08 – 2014-11-09
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  • [Presentation] 次世代マネジメント・コント ロールのためのメゾスコピック・モデルに関するアクション研究2014

    • Author(s)
      長坂悦敬
    • Organizer
      日本管理会計学会
    • Place of Presentation
      靑山学院大学靑山キャンパス
    • Year and Date
      2014-09-13
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  • [Presentation] サプライチェーンにおけるマネジメント領域に関する考察2014

    • Author(s)
      玄野博行
    • Organizer
      日本繊維製品消費科学会
    • Place of Presentation
      京都工芸繊維大学
    • Year and Date
      2014-06-29
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  • [Book] 先を読むマーケティング-新しいビジネスモデルの構築に向けて-2016

    • Author(s)
      西村順二、辻本法子、玄野博行、石垣智徳、中山雄司、穐原寿識、三上和彦、中田善啓
    • Total Pages
      219
    • Publisher
      同文舘
    • Related Report
      2015 Annual Research Report

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Published: 2014-04-04   Modified: 2017-05-10  

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