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2018 Fiscal Year Final Research Report

A research on dynamic aerodynamic characteristics of passive ventilation porous wing for gust load alleviation

Research Project

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Project/Area Number 16K06887
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Research Field Aerospace engineering
Research InstitutionKyushu University

Principal Investigator

Tani Yasuhiro  九州大学, 工学研究院, 准教授 (80380575)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 麻生 茂  九州大学, 工学研究院, 教授 (40150495)
Research Collaborator MORISHITA Kazuhiko  
SEKI Shuhei  
Project Period (FY) 2016-04-01 – 2019-03-31
Keywords航空機 / 主翼 / 突風荷重軽減 / Porosity
Outline of Final Research Achievements

To reduce the aircraft gust load, ventilation mechanisms were developed, with internal flow through the wing. One is passive ventilation mechanism, and another is a semi-active mechanism with simple actuator system to open and close the vanes on the wing surfaces. Wind tunnel measurements showed that this mechanism is effective to reduce the gust load in fixed model. Also the dynamic measurement with cable-mount model support showed the reduction of dynamic response.

Free Research Field

航空機空気力学

Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements

本研究は、通常の翼構造とは異なり、翼の内部を流体が通過するPorosity 機構を有する翼という従来に無い発想に基づいたものであり、本機構の有効性を実証したことにより、航空機の空力設計技術に新しいアプローチを提供するものである。また、従来の複雑な突風荷重軽減装置に比して簡単な機構で実現可能であり、小型機への応用も容易となり、その結果、高い安全性を有した航空機の普及に貢献するものである。

URL: 

Published: 2020-03-30  

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