2022 Fiscal Year Final Research Report
Global Production Strategies of Korean Auto Parts Firms and the Transformation of GSS: A Theoretical Exploration Through Comparison between Japan and Korea.
Project/Area Number |
17K03976
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Management
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Research Institution | Kyoto Sangyo University |
Principal Investigator |
KU Seunghwan 京都産業大学, 経営学部, 教授 (20367949)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
銭 佑錫 中京大学, 経営学部, 教授 (00329658)
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Project Period (FY) |
2017-04-01 – 2023-03-31
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Keywords | イノベーション / グローバルサプライチェーン / 電気自動車(EV) / 後発企業 / グローバル生産戦略 |
Outline of Final Research Achievements |
Through this study, we found that, first, the Korean auto parts industry has contributed to the improvement of organizational capabilities through localization pressure and overseas expansion accompanied by automakers. Next, we found that the Korean auto parts industry has successfully developed business system strategies such as flexible response to changes in the external environment, risk-taker attitude, new market development, timely overseas expansion, efficient development process and parallel design and brand strategies, and efforts to develop new mobility and next-generation technologies. In addition, amid geopolitical risks, global production strategies and global supply chains are becoming important factors influenced not only by economic and geographical factors, but also by the global political situation and efforts toward a decarbonized society.
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Free Research Field |
経営学(イノベーションマネジメント)
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
COVID-19や米中貿易摩擦,ウクライナ戦争等によって発生したグローバルサプライチェーン(GSC)の寸断は日常生活にも大きな影響を与えた。こうしたグローバル経済活動のリスクに対応するためには、GSCのレジリエンスが鍵となる。しかし,生産拠点や調達先の移転・変更は簡単ではない。よって,GSCのリセット時期、リデザインの際の考慮すべき要因、維持・リデザインのための管理方法が重要な企業課題であり、政策課題でもある。このような観点に立ち,韓国自動車産業を分析した結果、サプライチェーンの構築だけではなく,柔軟かつ強靭なサプライチェーン構築と適時のリデザインが成長の重要要因であることを明らかにしている。
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