2019 Fiscal Year Final Research Report
A study on swirling and rapid acceleration combustion method for stabilizing combustion of micro turbo shaft engine
Project/Area Number |
17K06945
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Aerospace engineering
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Research Institution | Niigata University |
Principal Investigator |
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
松原 幸治 新潟大学, 自然科学系, 教授 (20283004)
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Project Period (FY) |
2017-04-01 – 2020-03-31
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Keywords | アニュラ型燃焼器 / 蒸発管 / 旋廻・急加速型 / 新潟スカイプロジェクト |
Outline of Final Research Achievements |
In recent years, the use of unmanned aerial vehicles such as multicopters (drones) is expanding. There is a growing demand for social infrastructure, aerial photography, and material transportation. In this study, we proposed a twin-shaft turbofan shaft engine using a rotating, rapidly accelerating annular combustor as a new power source for unmanned aerial vehicles. , Assembly, combustion experiments, etc., and presented them to academic societies.
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Free Research Field |
熱工学
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
実施した研究は,従来の直動型アニュラ燃焼器に重点を置き,蒸発管付きアニュラ型燃焼器を可視化可能な実験装置に組み込み,今まで燃焼に一部失火があった原因を究明,物理的な要因ということが分かり解決した.さらに,燃焼の際に起こる「振動燃焼」を究明,振動の発生条件を探りこれらを基に,火炎安定性が得られる条件を導きだした.これら等は,日本ガスタービン学会で発表,マルチコプターにとって新しいエンジンとして近づけたのではないか.また,二軸式ターボシャフトエンジンに対しても,設計は終わり県内の産官学連携(新潟スカイプロジェクト)にて製作,当研究では数値解析を行い新潟スカイプロジェクトにフィードバックしている.
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