2019 Fiscal Year Final Research Report
A Study on Current Influence on Motion Properties of FOWT
Project/Area Number |
17K06965
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Naval and maritime engineering
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Research Institution | Hiroshima University |
Principal Investigator |
Higo Yasushi 広島大学, 国際協力研究科, 教授 (20156582)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
岩下 英嗣 広島大学, 工学研究科, 教授 (60223393)
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Project Period (FY) |
2017-04-01 – 2020-03-31
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Keywords | 積分方程式 / Green関数 / 低速近似 / 流体力 / 波浪中動的応答 |
Outline of Final Research Achievements |
When we operate big ships like bulk carrier, we have no choice but to sail in rough weather for financial and environmental reason. Then, it is usual to slow down consciously. Research about ship performance of normal speed has been conducted a lot, but research in the case of low speed is very few. The objectives of this research is to inspect the appropriateness of numerical calculation based on theoretical formulation under the assumption of low speed through the comparison with experiment on low speed using model ship. The numerical results based on low speed theory showed good agreements with experimental results, and the appropriateness of the theoretical formulation under the assumption of low speed were verified.
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Free Research Field |
船舶海洋工学
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
一般的に低速時の三次元有速境界要素法を下にした数値計算コードの開発は、ノウハウの集積であり、相当の実績と知識を持たないと成し遂げられない。また、低速の場合、数値計算的困難の存在により、精度にも問題がある場合が多い。それに対して、本研究の方法は、定式化の段階で低速を前提とした理論展開を行っており、結果として、低速に由来する数値的困難さを免れており、計算コードの開発が比較的簡便に行うことができる上、現実問題を考える場合にも、本方法の方が実用的と言える。 さらに、本方法は,一般化することによって、潮流中に係留される浮体式プラットフォームの波浪中動的応答の予測にも使用できることが期待される。
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