2020 Fiscal Year Final Research Report
Examining the impact of cultural and institutional environments on sponsorship relationships
Project/Area Number |
17K13137
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Research Category |
Grant-in-Aid for Young Scientists (B)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Research Field |
Sports science
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Research Institution | Hitotsubashi University |
Principal Investigator |
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Project Period (FY) |
2017-04-01 – 2021-03-31
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Keywords | スポーツスポンサーシップ / 文化・制度的環境からの影響 / 新制度主義 |
Outline of Final Research Achievements |
The purpose of this study is to determine the extent of the influence of cultural and institutional environment on the relationship for sponsorship contracts. Existing studies have overlooked the influence of external environment such as industry and local culture on organizations. In this study, quantitative and qualitative analyses were conducted to clarify (1) the influence of external factors such as industry and local culture on sponsorship contracts, and (2) management methods to avoid such influence.
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Free Research Field |
スポーツ経営学
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究の分析結果は学術的には、これまで問題と認識されていなかったメゾ要因がスポンサーシップ契約にあたえる影響を明らかにすること自体に意義があるとともに、その問題の解決方法に光を当てたことでスポーツスポンサーシップ契約研究の視野を広げることにつながるものである。また実務的には、スポンサーシップ契約を通じて受けている親会社からの影響がどのようなものかを明らかにすることで、日本プロサッカーリーグに所属するクラブ(以下「Jクラブ」)をそうした影響から解放する道順を示す役割を果たす。
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