2009 Fiscal Year Final Research Report
An Integrative Study of Representations and Expressions of Race
Project/Area Number |
18202029
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (A)
|
Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Cultural anthropology/Folklore
|
Research Institution | Kyoto University |
Principal Investigator |
TAKEZAWA Yasuko Kyoto University, 人文科学研究所, 教授 (70227015)
|
Co-Investigator(Renkei-kenkyūsha) |
TANABE Akio 京都大学, アジア・アフリカ地域研究研究科, 教授 (30262215)
KOSEKI Takashi 京都大学, 人文科学研究所, 准教授 (10240748)
TAKASHINA Erika 京都大学, 人文科学研究所, 准教授 (80324698)
LEE Sung Yup 京都大学, 人文科学研究所, 助教 (50378882)
KATO Kazuto 京都大学, 人文科学研究所, 准教授 (10202011)
FUJIHARA Tatsushi 東京大学, 農学生命科学研究科, 講師 (00362400)
スチュアート ヘンリ (本多 俊和) 放送大学, 教育学部, 教授 (50187788)
KUROKAWA Midori 静岡大学, 教育学部, 教授 (60283321)
INOSE Kumie 甲南大学, 文学部, 教授 (70203271)
KAWASHIMA Kouhei 武蔵大学, 人文学部, 教授 (60245446)
KITAHARA Megumi 甲南大学, 文学部, 教授 (30340904)
KIDOU Yoshiyuki 一橋大学, 社会学研究科, 准教授 (70262095)
SAKANO Toru 日本大学, 経済学部, 准教授 (70409142)
ISHIBASHI Jun 東京大学, 総合文化研究科, 准教授 (70323318)
|
Project Period (FY) |
2006 – 2009
|
Keywords | 人種 / 人種差別 / 表象 / アイデンティティ |
Research Abstract |
This study focused on representations and expressions of race in order to understand why social reality of race still exists in our daily lives even years after the biological reality of race was denied. The project consisted of four units : (1) the intersection of gender, class and race ; (2)"invisible races" ; (3)scientific discourse ; (4)contemporary resistance. It took the cross-cultural and cross-disciplinary approach
|
-
-
-
-
-
-
-
-
-
[Journal Article] Multimedia presentations on the human genome: Implementation and assessment of a teaching program for the introduction to genome science using a poster and animations2008
Author(s)
Kano, K., Yahata, S., Muroi, K., Kawakami, M., Tomoda, M., Miyaki, K., Nakayama, T. Kosugi, S., Kato, K.
-
Journal Title
Biochemistry and Molecular Biology Education (Refereed Journal) Vol.36No.6
Pages: 395-401
Peer Reviewed
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-