• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to project page

2009 Fiscal Year Final Research Report

A Study on Teachers Competent in Japan

Research Project

  • PDF
Project/Area Number 18330193
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (B)

Allocation TypeSingle-year Grants
Section一般
Research Field Education on school subjects and activities
Research InstitutionHiroshima University

Principal Investigator

MATSUOKA Shigenobu  Hiroshima University, 大学院・教育学研究科, 教授 (50033709)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) ABE Jirou  北海道教育大学(函館校), 教育学部, 准教授 (30322861)
MINE Kazunami  広島大学, 大学院・教育学研究科, 准教授 (80294495)
TERAO Shinichi  福岡教育大学, 教育学部, 教授 (90117044)
NAKAHARA Tadao  IPU環太平洋大学, 次世代教育学部, 教授 (90034818)
YAMADA Aya  愛知教育大学, 教育学部, 教授 (50174701)
SHIMIZU Kinnya  広島大学, 大学院・国際協力研究科, 准教授 (70325132)
NANBA Hirotaka  広島大学, 大学院・教育学研究科, 教授 (30244536)
IKENO Norio  広島大学, 大学院・教育学研究科, 教授 (10151309)
SUZUKI Akiko  広島大学, 大学院・教育学研究科, 准教授 (90220582)
Project Period (FY) 2006 – 2009
Keywords教員養成制度 / 社会システム / 学校システム / 教師教育 / 学校状況 / 教室環境
Research Abstract

I proceeded to the spot and, in this study, investigated the ideal method of system of the teacher training in various countries in the world, the fact of the school, the fact of the class, the social status of the teacher. The country is Nepalese Bhutan where it may said that it is China and a developing country as well as an USA, Denmark UK Germany. That, in the place that is common to all countries, the scholastic ability of the school age aims at a doctor and the lawyer, and following layer aims the school teacher, is characteristic. Politics does not function so as to be able to say the man-made disaster in the case of Nepal in the developing country. In addition, King is trusted in Bhutan by the nation, and most subjects are taught in English.

  • Research Products

    (4 results)

All 2010 2009

All Journal Article (2 results) (of which Peer Reviewed: 2 results) Presentation (1 results) Book (1 results)

  • [Journal Article] 教育職能の形成と高度化に関する研究-ネパール・ブータンの実態-2010

    • Author(s)
      松岡重信
    • Journal Title

      日本教科教育学会誌 32(4)(印刷中)

    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] フィンランドの教員養成における教育職能形成の実態-クラフト科教育実習の事例-2009

    • Author(s)
      三根和浪・鈴木明子
    • Journal Title

      日本教科教育学会誌 32(1)

      Pages: 51-60

    • Peer Reviewed
  • [Presentation] 教育職能の形成と高度化に関する研究(III)2009

    • Author(s)
      金沢大学
    • Organizer
      第36回日本教科教育学会(発表者;松岡重信(広島大学)・山田綾(愛知教育大)
    • Year and Date
      2009-10-10
  • [Book] 授業学-社会システムとしてみる「体育授業」と「指導案」-』の第II部に中国チベット自治区、ネパール, ブータンについて集約した2010

    • Author(s)
      松岡重信
    • Total Pages
      138-208
    • Publisher
      渓水社

URL: 

Published: 2011-06-18   Modified: 2016-04-21  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi