Research Project
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
教師機械が時間的に動くモデル、生徒機械を時間方向に組み合わせる集団学習のモデル、教師機械が複数存在するモデルなど、時間的あるいは空間的な観点で興味深く、また統計的学習の基礎理論と応用の両面への波及効果が大きいと思われるいくつかのモデルについて、学習機械の汎化能力をオンライン学習の枠組みで統計力学的手法を用いて理論的に解析した。その結果、多くの興味深い結果が明らかになった。
All 2009 2008 2007 2006 Other
All Journal Article (11 results) (of which Peer Reviewed: 11 results) Presentation (7 results) Remarks (1 results)
Lecture note in Computer Science(Springer) (in press)
Communications and Computer Sciences Vol.E92-A, No.7(in press)
Journal of the Physical Society of Japan Vol.78, No.5(in press)
IEICE transactions on Fundamentals of Electronics, Communications and Computer Sciences Vol.E91-A, No.9
Pages: 2663-2670
Journal of the Physical Society of Japan Vol.76, No.11
Pages: 114006 (8 pages)
Pages: 114001 (6 pages)
システム/制御/情報(システム制御情報学会誌) Vol.51, No.5
Pages: 216-223
Journal of the Physical Society of Japan Vol.76, No.4
Pages: 044003 (5 pages)
Journal of the Physical Society of Japan Vol.75, No.12
Pages: 124002 (6 pages)
Journal of the Physical Society of Japan Vol.75, No.8
Pages: 084007 (6 pages)
ournal of the Physical Society of Japan Vol.75, No.4
Pages: 044002 (6 pages)
(accepted)
http://www2.ipcku.kansai-u.ac.jp/~miyoshi/