2008 Fiscal Year Final Research Report
A Study When and How to Implement the Teaching of English Letters with a View to Coordination between Primary and Secondary Education
Project/Area Number |
18520473
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
|
Allocation Type | Single-year Grants |
Section | 一般 |
Research Field |
Foreign language education
|
Research Institution | Gifu City Women's College |
Principal Investigator |
NAKAMURA Norio Gifu City Women's College, 英語英文学科, 准教授 (70285758)
|
Project Period (FY) |
2006 – 2008
|
Keywords | 英語教育 / 小中連携 |
Research Abstract |
独自の語彙習得モデルを定式化し、その枠組みを用いて小学校英語における文字指導は、音声にたっぷりなれ親しんだ後に始める必要があることを統計を用いて明らかとし、また語に関する技能は互いに関連し合っていることを明らかとした。さらに学習段階の初期において、文字は「話す」助けにはなるが、「聞く」助けにはならないことも明らかとした。
|
Research Products
(12 results)