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2009 Fiscal Year Final Research Report

Marketing the American Democratic Processes : Historical Developments and Democratic Implications of Marketing Applied for the U.S. Presidential Campaigns

Research Project

  • PDF
Project/Area Number 19530380
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeSingle-year Grants
Section一般
Research Field Commerce
Research InstitutionSaitama University

Principal Investigator

HIRABAYASHI Noriko  Saitama University, 教養学部, 教授 (30222251)

Project Period (FY) 2007 – 2009
Keywordsマーケティング / 公共経営 / 選挙 / 米国 / 大統領 / 民主政治 / メディア
Research Abstract

What does political marketing imply for democratic processes? With research on historical developments, campaign strategies and their outcomes in the innovative 2008 U.S. Presidential election were analyzed in terms of some democratic functions : market activation and representation, substantial choices, and leadership-followership to the market particularly in a promotion stage.

  • Research Products

    (8 results)

All 2009 2008 2007 Other

All Journal Article (5 results) Presentation (2 results) Remarks (1 results)

  • [Journal Article] Branding Obama as the 'Change' Agent : A Political Marketing2009

    • Author(s)
      Noriko Hirabayashi
    • Journal Title

      Perspective on the 2008 Presidential Campaign and Beyond (Revised from the JAAS paper shown below), Saitama University Review (Kyoyo Gakubu) 45巻1号

      Pages: 109-134

  • [Journal Article] 2008年米国大統領選挙のマーケティング (3) : 一般選挙キャンペーンにおけるオバマのブランディング2009

    • Author(s)
      平林紀子
    • Journal Title

      埼玉大学紀要 (教養学部) 44巻2号

      Pages: 65-100

  • [Journal Article] 2008年米国大統領選挙のマーケティング (2) : 予備選挙のポジショニング2008

    • Author(s)
      平林紀子
    • Journal Title

      埼玉大学紀要 (教養学部) 44巻1号

      Pages: 91-122

  • [Journal Article] 2008年米国大統領選挙予備選挙のマーケティング2008

    • Author(s)
      平林紀子
    • Journal Title

      宣伝会議 37号

      Pages: 14-15

  • [Journal Article] 2008年米国大統領選挙のマーケティング (1) : 予備選挙以前のSWOT分析2007

    • Author(s)
      平林紀子
    • Journal Title

      埼玉大学紀要 (教養学部) 43巻2号

      Pages: 45-75

  • [Presentation] Branding Obama as the 'Change' Agent : A Political Marketing2009

    • Author(s)
      Noriko Hirabayashi
    • Organizer
      Perspective on the 2008 Presidential Campaign and Beyond, a paper presented at the 2009 Annual Conference of the Japanese Association for American Studies (日本アメリカ学会、JAAS), Workshop A (Change and Power)
    • Place of Presentation
      Tsuda University, Tokyo, in English
    • Year and Date
      20090606-20090607
  • [Presentation] 米国2004年選挙以降のメディア戦略と報道―誰がエンパワーされるのか2007

    • Author(s)
      平林紀子
    • Organizer
      2007年度日本選挙学会年次総会・研究会 (分科会H) 報告論文
    • Place of Presentation
      神戸大学法学部
    • Year and Date
      20070519-20070520
  • [Remarks] SUCRA (埼玉県学術情報発信システム) にて、業績の一部 (大学紀要掲載論文) を全文公開

    • URL

      http://sucra.saitama-u.ac.jp/modules/xoonips/listitem.php?index_id=314

URL: 

Published: 2011-06-18   Modified: 2016-04-21  

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