2022 Fiscal Year Final Research Report
Types of Career Development for Teachers of Specialized Training College.
Project/Area Number |
19K02519
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
|
Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 09010:Education-related
|
Research Institution | Fukuoka University |
Principal Investigator |
|
Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
瀧本 知加 東海大学, 九州教養教育センター, 准教授 (10585011)
児島 功和 山梨学院大学, 経営学部, 准教授 (80574409)
|
Project Period (FY) |
2019-04-01 – 2023-03-31
|
Keywords | 専門学校教員 / 専門学校教員のキャリア形成 / 専門学校 / 専門学校教育の質保証・向上 |
Outline of Final Research Achievements |
This research collected data on the career development process of a wide variety of teachers of specialized training college based on qualitative research, and based on those data, clarified the characteristics of the career development process of teachers of specialized training college .
|
Free Research Field |
教育学
|
Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
これまで明らかにされてこなかった、専門学校教員のキャリア形成過程について、33名の専門学校教員への質的調査をもとに、その実態と特徴を明らかにした点が、本研究の学術的意義である。 また、専門学校教員の資質能力の向上が政策的にも実践的にも重要な課題になっており、専門学校教員の資質能力向上の体系化という政策的課題に対して、本研究は理論的根拠の一部を構築するという社会的意義も有している。
|