2022 Fiscal Year Final Research Report
A Proposal of Parking Guidance to Minimize Parking Time and Walking Time in Large Parking Facility
Project/Area Number |
19K04393
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 21020:Communication and network engineering-related
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Research Institution | Shiga University |
Principal Investigator |
KAWAI Akira (孫為華) 滋賀大学, データサイエンス学系, 准教授 (40517520)
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Project Period (FY) |
2019-04-01 – 2023-03-31
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Keywords | 高度交通システム / 渋滞解消 / 交通流予測 |
Outline of Final Research Achievements |
This project proposes a method of guiding the optimal parking route for a large number of visiting vehicles in terms of both parking required time and parking probability in an environment that assumes a large multi-storey parking lot. In this method, the server of the facility guides the visitor to the route that minimizes the total time when the visitor enters (or from the stage before that). The server side calculates in real time a route that can distribute the load on the aisles and parking zones within the venue. These routes, which include multiple parking zones and avoid areas of possible congestion, are the most time-saving for visitors to follow. Each fiscal year, We achieved the goals according to the research plan, and presented the final research results in a paper (IF9.551) in the IEEE transaction.
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Free Research Field |
高度交通システム
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
大型商業施設などの駐車場での駐車渋滞は頻繁に発生する現象である。駐車場では一度渋滞に巻き込まれれば、通路の設計によっては脱出できない場合が多く、長い時間渋滞に身を置くことになるため、燃料や時間の損失以上に、来場者は気分の悪化により購買意欲が減退しやすい。 効率の良い駐車ルートの案内や到来する来場者を予測して駐車場利用の最適化を実施することで、来場者の時間ロスを軽減するだけでなく、気持ちの良いショッピング体験を与えることによって、利用者に生活品質・提供者に経済効果の観点でともに受益させることができる。 本研究の最終成果としてジャーナル論文1本、国際会議論文1本、国内研究会論文7本を挙げた。
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