2022 Fiscal Year Final Research Report
Intelligent Editor for Programming Education
Project/Area Number |
19K12252
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 62030:Learning support system-related
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Research Institution | The University of Aizu |
Principal Investigator |
Watanobe Yutaka 会津大学, コンピュータ理工学部, 上級准教授 (30510408)
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Project Period (FY) |
2019-04-01 – 2023-03-31
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Keywords | 学習支援 / プログラミング |
Outline of Final Research Achievements |
Based on Aizu Online Judge (hereafter AOJ), a well-known system that provides a collection of programming questions and supports automatic grading, the project developed and evaluated machine learning models to support program correction, completion, and classification. Furthermore, a user interface for the learning support system, including the editor, and the overall architecture of the environment were devised and implemented. These models, technical elements, architectures, and experiences were published in major international journals and at international conferences. The user interface of this learning support system has been developed, and the system has been continuously operated with limited and extended functions.
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Free Research Field |
学習支援システム
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
プログラミング技術の習得は容易ではなく、その教育には高度な技術と経験が求められる。さらに、圧倒的な教育者不足による教育格差も発生している。従って、人材不足の解消、持続的かつ平等な教育、質の高い教育を実現するためには、AIを備えた学習・教育支援システムが不可欠となっている。本研究テーマは、運用実績のある独自のオンラインジャッジシステム及びそのデータ資源を研究基盤とし、各種学習支援の自動化を試みる独創的な研究であり、プログラミング教育及びIT人材育成に貢献する技術要素の理論を生み出すとともに、実運用を通して教育現場に貢献できる。
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