2021 Fiscal Year Final Research Report
A study on traffic signal phasing schemes considering crossing pedestrian maneuvers at signalized intersections
Project/Area Number |
19K15111
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Research Category |
Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Review Section |
Basic Section 22050:Civil engineering plan and transportation engineering-related
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Research Institution | Nagoya University |
Principal Investigator |
Xin Zhang 名古屋大学, 環境学研究科, 特任助教 (60825115)
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Project Period (FY) |
2019-04-01 – 2022-03-31
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Keywords | 信号現示 / 歩行者挙動 / 横断歩道 / 交通容量 / 歩車分離 / 安全性 / 交錯 |
Outline of Final Research Achievements |
This study proposed an estimation method of pedestrian presence probability by empirical observation of different signalized crosswalks that can appropriately reflect the Japanese situations considering the bi-directional crossing pedestrians, signal phasing scheme and crosswalk geometry. Based on this method, a safety index of pedestrian exposure time and left-turn lane capacity estimation method were developed for quantitatively evaluating pedestrian safety and the efficiency of left-turn lanes. The results of this study can be applied for planning and operational stage analysis of signalized crosswalks and the selection of traffic signal phasing schemes regarding the treatment of pedestrian and left-turn vehicle volumes and crosswalk geometry.
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Free Research Field |
交通工学
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究では、二方向の歩行者の横断歩道上における一連の流動状況をマクロに表現可能な歩行者存在確率モデルを構築する点やその確率モデルに応じた車両交通容量を推定する点は、学術上極めて独創的である。この研究により、歩行者の安全性確保と自動車の円滑性確保の両方の観点から、導入する交差点の特性に応じて、信号現示やタイミングを検討することが可能となった。今後交通状況に応じて交差点の信号設計や改良に反映することに際して、科学的な根拠を与えるものとして期待できるため、本研究課題は実務的、社会的にも大きな意義があるものである。
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