2023 Fiscal Year Final Research Report
Research on Corporate Brand Portfolio Applying Counterfactual Experiments
Project/Area Number |
20K13617
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Research Category |
Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Review Section |
Basic Section 07090:Commerce-related
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Research Institution | Fukui Prefectural University (2023) Kansai Gaidai University (2020-2022) |
Principal Investigator |
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Project Period (FY) |
2020-04-01 – 2024-03-31
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Keywords | ブランドポートフォリオ / 仮想実験 / コードシェア / ブランド戦略 / 航空サービス / 輸送サービス |
Outline of Final Research Achievements |
In this research project, I studied how companies should characterize each of their multiple brands, the characteristics that should be assigned to avoid brand cannibalization, and which brands should be retained when consolidating or eliminating brands in their brand portfolio. Focusing on the quality and cost levels of the brands, I simulated several cases of brand consolidation and supply conditions. I compared how the impacts on the company's profits and the benefits to consumers differed across the cases.
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Free Research Field |
経営学
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
複数財を供給する状況は、様々な企業が直面する実際的な問題と繋がる。本研究はこのようなビジネス上の問題解決へひとつの学術的示唆を与えるものである。 また、本研究では航空輸送産業の他、海上輸送や鉄道など輸送サービスの事例を対象とした分析も行なっている。このような産業は公益事業のひとつであり、企業の収益の他に消費者や社会・地域における便益も求められる。本研究では企業収益における評価に留まらず、公益的な視点を加えて結果を検討している。
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