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2011 Fiscal Year Final Research Report

Intelligent Service System improving Service Quality by Machine Learning

Research Project

  • PDF
Project/Area Number 21240012
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (A)

Allocation TypeSingle-year Grants
Section一般
Research Field Intelligent informatics
Research InstitutionThe University of Tokyo

Principal Investigator

ARAI Tamio  東京大学, 大学院・工学系研究科, 教授 (40111463)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) HARA Tatsunori  首都大学東京, 人工物工学研究センター, 講師 (00546012)
SHIMOMURA Yoshiki  首都大学東京, 大学院・システムデザイン研究科, 教授 (80334332)
OGATA Taiki  東京大学, 人工物工学研究センター, 助教 (80598037)
Project Period (FY) 2009 – 2011
Keywords知能ロボティクス / 機械学習 / エージェント / 設計工学 / サービス / サービスシステム / サービス工学 / 顧客満足度評価
Research Abstract

Services must be improved automatically by observation of the customers. This research deals with automatic evaluation of customer satisfaction. Several fundamental services are analyzed to get the characteristics of the services ; handling operations, bowing in restaurant, and coffee shop operation. In addition, expectation by customers and satisfaction of a group are discussed.

  • Research Products

    (16 results)

All 2011 2010 2009 Other

All Journal Article (1 results) Presentation (15 results)

  • [Journal Article] Simulationof product lead time in designcustomization service for better customersatisfaction2011

    • Author(s)
      Tatsunori Hara and Tamio Arai
    • Journal Title

      CIRP Annals. Manufacturing Technology

      Volume: Vol.60/1 Pages: 179-182

  • [Presentation] Customers' satisfaction on estimates of queuewaiting time in service delivery, InProceedings of CIRP2011

    • Author(s)
      Satoshi Shimada, Tatsunori Hara, KeiTaira, and Tamio Arai
    • Organizer
      IPS2 Conference2011
    • Place of Presentation
      CIRP, Braunschweig, Germany
    • Year and Date
      20110000
  • [Presentation] 手渡しの際の受け手の心地よさを考慮した日用品の把持2011

    • Author(s)
      山野辺夏樹,久場景太郎,原辰徳,淺間一,新井民夫,永田和之,原田研介,中村晃,河井良浩,辻徳生
    • Organizer
      第29回日本ロボット学会学術講演会
    • Place of Presentation
      東京
    • Year and Date
      2011-09-09
  • [Presentation] Construction ofTask Instruction System for Object Retrieval Service Based on User Satisfaction.2010

    • Author(s)
      Keitaro Kuba, Natsuki Yamanobe, Tatsunori Hara, Tamio Arai, andKazuyuki Nagata
    • Organizer
      Proceedings of IEEE/RSJInternational Conferenceon Intelligent Robots and Systems
    • Year and Date
      20100000
  • [Presentation] サービス工学に基づくサービスCADシステムの構築(第88報)-AMethod of Optimizing AppropriateDialog in Service2010

    • Author(s)
      Nirin Suarod,原辰徳,下村芳樹,新井民夫
    • Organizer
      2010年度精密工学会春季大会学術講演会
    • Year and Date
      20100000
  • [Presentation] ユーザの満足度を考慮した「手渡し」サービスを実現する生活支援ロボットのための作業指示システムの構築2010

    • Author(s)
      久場景太郎,山野辺夏樹,原辰徳,新井民夫
    • Organizer
      2010年度精密工学会春季大会学術講演会
    • Place of Presentation
      (CD-ROM)
    • Year and Date
      20100000
  • [Presentation] ペトリネットを用いたサービス提供における待ち時間の解析2010

    • Author(s)
      多比良恵,嶋田敏,久場景太郎,原辰徳,新井民夫
    • Organizer
      2010年度精密工学会秋季大会学術講演会
    • Place of Presentation
      (CD-ROM)
    • Year and Date
      20100000
  • [Presentation] 接客サービスにおけるお辞儀と顧客満足度との関係性の分析2010

    • Author(s)
      四維栄広,久場景太郎,藤田真理奈,原辰徳,新井民夫
    • Organizer
      2010年度精密工学会秋季大会学術講演会
    • Place of Presentation
      (CD-ROM)
    • Year and Date
      20100000
  • [Presentation] サービス受給中の期待形成を考慮した顧客満足度の解析2010

    • Author(s)
      嶋田敏,新井民夫,原辰徳
    • Organizer
      2010年度精密工学会秋季大会学術講演会
    • Place of Presentation
      (CD-ROM)
    • Year and Date
      20100000
  • [Presentation] Automatically ExtractingAfter-Using-Serviced Feedbacks from Customers' Motion2010

    • Author(s)
      Nirin Suarod,原辰徳,新井民夫,下村芳樹
    • Organizer
      2010年度精密工学会秋季大会学術講演会
    • Place of Presentation
      (CD-ROM)
    • Year and Date
      20100000
  • [Presentation] 対象物の受け渡し姿勢に着目した手渡し動作の評価2010

    • Author(s)
      久場景太郎,山野辺夏樹,新井民夫
    • Organizer
      第28回日本ロボット学会学術講演会
    • Year and Date
      20100000
  • [Presentation] 顧客満足最大化のための顧客要求集約手法2010

    • Author(s)
      山本恵史,木見田康治,渡辺健太郎,下村芳樹
    • Organizer
      日本機械学会第20回設計工学・システム部門講演会
    • Year and Date
      20100000
  • [Presentation] サービス工学に基づくサービスCADシステムの構築(第94報)-集団顧客のための便益-犠牲概念を考慮したサービス設計手法2010

    • Author(s)
      山本恵史,木見田康治,渡辺健太郎,下村芳樹
    • Organizer
      2010年度精密工学会秋季大会学術講演会
    • Place of Presentation
      (CD-ROM)
    • Year and Date
      20100000
  • [Presentation] An Importance Decision Method of Customer's Demands for Highly Public Service.2010

    • Author(s)
      S. Yamamoto, K. Kimita and Y. Shimomura
    • Organizer
      In Proceed ingsof the 15th Design for Manufacturingand the Lifecycle Conference-DFMLC2010-The American Society for Mechanical Engineering(ASME)
    • Place of Presentation
      Montreal, Canada
    • Year and Date
      20100000
  • [Presentation] サービス工学に基づくサービスCADシステムの構築9第74報)-サービスCADシステムの利用シナリオと現状分析2009

    • Author(s)
      原辰徳,新井民夫,下村芳樹
    • Organizer
      2009年度精密工学会秋季大会学術講演会
    • Place of Presentation
      (CD-ROM)
    • Year and Date
      20090000
  • [Presentation] 多比良恵サービス受給中の期待形成を考慮した待ち時間に関する顧客満足度の解析

    • Author(s)
      嶋田敏,新井民夫,原辰徳
    • Organizer
      Designシンポジウム2010

URL: 

Published: 2013-07-31  

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