• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to project page

Products Report

発達障害児の在籍する通常学級における協同学習のユニバーサルデザイン化に関する研究

Research Project

Project/Area Number 21730730
Research Category

Grant-in-Aid for Young Scientists (B)

Allocation TypeSingle-year Grants
Research Field Special needs education
Research InstitutionNational Institute of Special Needs Education

Principal Investigator

WAKUI Megumi  独立行政法人国立特別支援教育総合研究所, 教育情報部, 主任研究員 (80332170)

Project Period (FY) 2009 – 2011
  • Research Products

    (5 results)

All 2012 2011

All Journal Article (4 results) Book (1 results)

  • [Journal Article] すべての子どもたちの「学びやすさ」を追求する協同的な学び合い2012

    • Author(s)
      涌井 恵
    • Journal Title

      授業づくりネットワーク6 特別支援教育の発想でどの子どもも学びやすい授業を創る!

      Issue: 314 Pages: 18-23

  • [Journal Article] 選べる! ユニバーサルデザインな授業づくり「協同学習」のススメ-子ども同士の学び合いの力でユニバーサルデザインな授業ができる-2012

    • Author(s)
      涌井 恵
    • Journal Title

      LD, ADHD&ASD

      Volume: 10巻3号(No, 42, 7月号) Pages: 50-53

  • [Journal Article] 選べる! ユニバーサルデザインな授業づくり「学び方を学ぶ」授業のススメ-学び方は一人ひとり違っている!2012

    • Author(s)
      涌井 恵
    • Journal Title

      LD, ADHD&ASD

      Volume: 10巻2号(No, 41, 4月号) Pages: 50-53

  • [Journal Article] マルチ能力活用で子どもの「学び」が変わる!~多様な能力を活かす授業づくり~2011

    • Author(s)
      涌井 恵
    • Journal Title

      授業づくりネットワーク2 ファシリテーションで授業を元気にする!

      Issue: 310 Pages: 88-91

  • [Book] 特別支援教育 どの子も「安心」できる学級づくり授業づくり2012

    • Author(s)
      田中博司
    • Total Pages
      131
    • Publisher
      学事出版

URL: 

Published: 2016-04-26   Modified: 2016-09-09  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi