• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to project page

2023 Fiscal Year Research-status Report

Moodleを活用したオンライン国際交流・協働型中国語教育モデルの開発

Research Project

Project/Area Number 21K00699
Research InstitutionMuroran Institute of Technology

Principal Investigator

曲 明  室蘭工業大学, 大学院工学研究科, 教授 (60727064)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 齋藤 貴志  麗澤大学, 外国語学部, 准教授 (30406665)
Project Period (FY) 2021-04-01 – 2025-03-31
Keywordsオンライン国際交流
Outline of Annual Research Achievements

2023年度、大学からの海外派遣により、当初予定されていた研究計画に沿った研究は行われなかった。しかしながら、遅れた分を取り戻すため、2024年度にそれを補い、研究を行う予定である。

Current Status of Research Progress
Current Status of Research Progress

4: Progress in research has been delayed.

Reason

2023年度には大学から海外に派遣されたため、予定されていた研究を行えなかった。遅れた分を2024年度で補い、研究を行う予定である。

Strategy for Future Research Activity

2024年度では、オンライン国際交流・協働を取り入れた中国語教育実践が、参加者の中国語学習や異文化理解能力の育成にどの程度寄与するのかを検証するため、準実験計画を立て、実験群と統制群を作り、当該教育実践の効果をより詳しく検証する予定である。

Causes of Carryover

2023年度には別のプログラムで海外へ派遣されたため、次年度使用額が生じた。

  • Research Products

    (3 results)

All 2023

All Journal Article (1 results) (of which Peer Reviewed: 1 results) Presentation (1 results) (of which Int'l Joint Research: 1 results) Book (1 results)

  • [Journal Article] Creating Sustainable Collaboration through Collaborative Online International Chinese Language Learning.2023

    • Author(s)
      Qu Ming
    • Journal Title

      The Journal of Modernization of Chinese Language Education.

      Volume: 23 Pages: 1-13

    • Peer Reviewed
  • [Presentation] The Effectiveness of Collaborative Online International Learning in Chinese Language Teaching2023

    • Author(s)
      Qu Ming
    • Organizer
      Tradition and Innovation, within and beyond campus Seminar on Chinese Language Teaching in UK Universities
    • Int'l Joint Research
  • [Book] Leaderful Classroom Pedagogy Through a Multidisciplinary Lens: Merging Theory with Practice2023

    • Author(s)
      Qu Ming(分担)
    • Total Pages
      16
    • Publisher
      Springer Nature
    • ISBN
      978-981-99-6655-4

URL: 

Published: 2024-12-25  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi