2023 Fiscal Year Final Research Report
Project/Area Number |
21K04279
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Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (C)
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Review Section |
Basic Section 22040:Hydroengineering-related
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Research Institution | Hachinohe Institute of Technology |
Principal Investigator |
1 1 八戸工業大学, 大学院工学研究科, 教授 (40305983)
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Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
木岡 信治 国立研究開発法人土木研究所, 土木研究所(寒地土木研究所), 総括主任研究員 (20414154)
大塚 淳一 国立研究開発法人土木研究所, 土木研究所(寒地土木研究所), 主任研究員 (50540556)
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Project Period (FY) |
2021-04-01 – 2024-03-31
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Keywords | エロージョン コロージョン / 氷海構造物 / 摩耗 / 複合劣化 / 温暖化 / 維持管理 |
Outline of Final Research Achievements |
This research is academically significant in that it will provide new knowledge for proposing a highly accurate evaluation method for material loss and degradation of coastal and offshore structures constructed in ice-covered waters, where sea ice migration has become more active due to climate change. These results have social significance in that they will help to realize low-cost and advanced measures to prevent corrosion and wear of coastal and offshore structures in ice-covered waters, as well as to make an international contribution to ice technology, including Arctic sea routes, and to disseminate information about the results ahead of other countries.
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Free Research Field |
氷工学・海洋工学
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
当該研究は、気候変動の影響により海氷の移動が以前より活発化してきた結氷海域に建設される海岸・海洋構造物の材料損耗・劣化に関して精度の高い評価法の提案に繋げるための新たな知見を得ることに学術的な意義がある。これらの成果は、氷海域の海岸・海洋構造物等の防食・摩耗対策の低コストかつ高度化等の実現、ならびに,北極海航路を含む氷海技術への国際貢献等、国際的にも先んじた成果の情報発信になる点においても社会的な意義がある。
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