• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to project page

2022 Fiscal Year Annual Research Report

学習者の信頼を持続的に維持するバーチャル教師のデザイン論の構築

Research Project

Project/Area Number 21K13649
Research InstitutionOsaka Institute of Technology

Principal Investigator

松井 哲也  大阪工業大学, ロボティクス&デザイン工学部, 講師 (10751737)

Project Period (FY) 2021-04-01 – 2023-03-31
Keywordsヒューマンエージェントインタラクション / 教育工学 / バーチャル教師 / ロボット教師 / バーチャルエージェント
Outline of Annual Research Achievements

研究計画書に記載していた仮説を確認するためのウェブ実験を行った。
ウェブ実験では、複数の外見を持ったバーチャル教師と、複数の科目を組み合わせて、二要因実験を行った。
その結果、バーチャル教師の外見と科目の組み合わせによって、生徒の理解度が変化することが示された。
研究期間全体を通じて、バーチャル教師の外見が単独で生徒の理解度に及ぼす影響、およびバーチャル教師の外見と科目の組み合わせが生徒の理解度に及ぼす影響を明らかにすることができた。

  • Research Products

    (3 results)

All 2023 2022

All Journal Article (2 results) (of which Peer Reviewed: 2 results) Book (1 results)

  • [Journal Article] A design of trip recommendation robot agents with opinions2023

    • Author(s)
      Matsui Tetsuya、Yamada Seiji
    • Journal Title

      Multimedia Tools and Applications

      Volume: N/A Pages: 1-17

    • DOI

      10.1007/s11042-023-14747-w

    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] Moe-Phobia: Effect of Users' Gender on Perceived Sexuality and Likability Toward Manga-Like Virtual Agents2022

    • Author(s)
      Matsui Tetsuya
    • Journal Title

      Frontiers in Psychology

      Volume: 13 Pages: N/A

    • DOI

      10.3389/fpsyg.2022.752748

    • Peer Reviewed
  • [Book] ロボット工学者が考える「嫌なロボット」の作り方2022

    • Author(s)
      松井哲也
    • Total Pages
      240
    • Publisher
      青土社
    • ISBN
      4791774795

URL: 

Published: 2023-12-25  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi