2023 Fiscal Year Final Research Report
Development of a Method for Estimating Traffic Volume on Narrow Streets for Examining Areas Utilizing Low-Speed Mobility
Project/Area Number |
21K14272
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Research Category |
Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
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Allocation Type | Multi-year Fund |
Review Section |
Basic Section 22050:Civil engineering plan and transportation engineering-related
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Research Institution | National Traffic Safety and Environment Laboratory |
Principal Investigator |
Kobayashi Takashi 独立行政法人自動車技術総合機構交通安全環境研究所, その他部局等, 主任研究員 (20782957)
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Project Period (FY) |
2021-04-01 – 2024-03-31
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Keywords | 交通量推計 / 交通量未観測 / 市町村道 |
Outline of Final Research Achievements |
This study aims to develop a method for estimating traffic volume on routes where traffic surveys have not been conducted, in order to assess the impact of speed differences introduced by low-speed mobility on existing traffic. In FY 2021, we analyzed seven years of traffic volume data from 22 locations on arterial roads in Tokyo to identify explanatory variables for traffic volume fluctuations. In FY 2022, we analyzed the similarities in traffic volume fluctuations between narrow streets and arterial roads to estimate the traffic volume on narrow streets from the arterial roads. In FY 2023, we integrated periodicity and spatial similarity to develop a method for predicting traffic volume at any given location and time.
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Free Research Field |
交通計画
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Academic Significance and Societal Importance of the Research Achievements |
本研究により既存の交通量調査で交通量が把握されていない任意の地点・時点の交通量の把握が可能となれば、MaaS社会の実現に向けて多様なモビリティの空間的な配置計画策定のための基盤データとなる。 また、本研究で得られる交通量の時空間的類似性の知見は、数日後、数時間後の交通量を予測することにも応用できると期待される。 このことは、自動車交通が自動運転化していく近い将来において、車両が自動で経路選択をする際に必要となる交通量予報システムの構築のための足掛かりになると期待される。
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