• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to project page

2012 Fiscal Year Final Research Report

Potentiality of Communication Theory and Coaching Theory in Teaching Method

Research Project

  • PDF
Project/Area Number 22520008
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeSingle-year Grants
Section一般
Research Field Philosophy/Ethics
Research InstitutionUniversity of Tsukuba

Principal Investigator

IGARASHI Sachiko  筑波大学, 人文社会系, 准教授 (10365992)

Project Period (FY) 2011 – 2012
Keywordsコミュニケーション / 哲学カフェ / 対話的授業 / ユルゲン・ハーバーマス / マルティン・ハイデガー / コーチング理論 / 中等・高等教育 / 教師と生徒の関係性
Research Abstract

The theme of this research is potentiality of Habermas’s communication theory and coaching theory in teaching method of the high-school and the university. It’s necessary to enhance the communication-scene in school that we must use “Socratic Dialogue” by Habermas and Martin Heidegger.

  • Research Products

    (5 results)

All 2013 2012 2011

All Journal Article (5 results)

  • [Journal Article] 逃げ道---ハイデガーの閾2013

    • Author(s)
      五十嵐沙千子
    • Journal Title

      哲学・思想論集

      Volume: 第38号 Pages: 49-58

  • [Journal Article] 私は多くの兵隊を2012

    • Author(s)
      五十嵐沙千子
    • Journal Title

      哲学・思想論集

      Volume: 第37号 Pages: 178-193

  • [Journal Article] 一つの逆接詞と二つの「従う」をめぐって2012

    • Author(s)
      五十嵐沙千子
    • Journal Title

      哲学・思想論叢

      Volume: 第30号 Pages: 15-32

  • [Journal Article] 手2011

    • Author(s)
      五十嵐沙千子
    • Journal Title

      倫理学

      Volume: 第27号 Pages: 31-43

  • [Journal Article] 「精神」について2011

    • Author(s)
      五十嵐沙千子
    • Journal Title

      哲学・思想論集

      Volume: 第36号 Pages: 17-40

URL: 

Published: 2014-08-29   Modified: 2015-09-28  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi