• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to project page

2016 Fiscal Year Final Research Report

Development of the international certification system for Health Promoting Schools

Research Project

  • PDF
Project/Area Number 25282204
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (B)

Allocation TypePartial Multi-year Fund
Section一般
Research Field Applied health science
Research InstitutionChiba University

Principal Investigator

okada kanako  千葉大学, 教育学部, 教授 (10224007)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 衞藤 隆  東京大学, 教育学研究科(研究院), 名誉教授 (20143464)
中澤 潤  千葉大学, 教育学部, 教授 (40127676)
小宮山 伴与志  千葉大学, 教育学部, 教授 (70215408)
小林 潤  琉球大学, 医学部, 教授 (70225514)
北島 善夫  千葉大学, 教育学部, 教授 (70260479)
磯邉 聡  千葉大学, 教育学部, 准教授 (90305102)
小橋 暁子  千葉大学, 教育学部, 准教授 (60468395)
鎌塚 優子  静岡大学, 教育学部, 准教授 (80616540)
朝倉 隆司  東京学芸大学, 教育学部, 教授 (00183731)
友川 幸  信州大学, 教育学部, 准教授 (30551733)
吉田 由美  目白大学, 看護学部, 教授 (80158477)
山田 響子  千葉大学, 看護学研究科, 助教 (30710321)
藤川 大祐  千葉大学, 教育学部, 教授 (50288429)
Co-Investigator(Renkei-kenkyūsha) FUJIKAWA Daisuke  千葉大学, 教育学部, 教授 (50288429)
AGEHARA Sachiko  千葉大学, 教育学部, 准教授 (20361397)
AMAGASA Shigeru  千葉大学, 教育学部, 教授 (80151116)
ISHII Katsue  千葉大学, 教育学部, 教授 (80106947)
KUDO Noriko  千葉大学, 教育学部, 准教授 (60305266)
SASE Kazuo  千葉大学, 教育学部, 准教授 (40595782)
TAKAHASHI Hiroyuki  千葉大学, 教育学部, 教授 (20197172)
SUNAGAMI Fumiko  千葉大学, 教育学部, 准教授 (60333704)
NANASAWA Akane  千葉大学, 教育学部, 准教授 (10513004)
HANAZAWA Hisashi  千葉大学, 教育学部, 教授 (50238044)
HOSAKA Toru  千葉大学, 教育学部, 教授 (30173579)
Horne Beverley  千葉大学, 教育学部, 准教授 (80595786)
MIYADERA Chie  千葉大学, 教育学部, 准教授 (90436262)
SAITO Risako  聖学院大学, 人間福祉学部, 准教授 (90634907)
Research Collaborator YOSHIDA Yumi  元目白大学
YAMADA Kyoko  東京大学
Num Eun Woo  Yonsei大学
Huang Ya Wen  台湾師範大学
Kim Miju  ソウルサイバー大学
Project Period (FY) 2013-04-01 – 2017-03-31
Keywordsヘルス・プロモーティング・スクール / 認証システム / アジア / 学校 / 国際版
Outline of Final Research Achievements

We investigated the certification system of Health Promoting Schools (referred to below as HPS) in Japan, Singapore, South Korea, Hong Kong, and Taiwan. Based on the results obtained, we proposed a (provisional) health promotion certification process. Next, we implemented a Health Promoting Schools program in four schools: a kindergarten, an elementary school, a junior high school and a special needs school, and we used the provisional HPS certification process to award certificates to these schools. Subsequently, we received feedback and suggestions from the participating schools, and as a result, we were able to develop a certification system for HPS.

Free Research Field

学校ヘルスプロモーション

URL: 

Published: 2018-03-22  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi