2015 Fiscal Year Final Research Report
General Study on the Education Reforme of the Conservative France
Project/Area Number |
25285216
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Scientific Research (B)
|
Allocation Type | Partial Multi-year Fund |
Section | 一般 |
Research Field |
Education
|
Research Institution | Osaka Chiyoda Junior College (2014-2015) Osaka City University (2013) |
Principal Investigator |
HORIUCHI TATSUO 大阪千代田短期大学, その他部局等, 教授 (40135273)
|
Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
AKABOSHI Mayumi 西九州大学, 子ども学部, 教授 (50150975)
AYAI Sakurako 十文字学園大学, 人間生活学部, 講師 (70350189)
IKEDA Kenichi 中央大学, 文学部, 教授 (40222880)
IWASAKI Kumiko 国立教育政策研究所, 生涯学習政策研究部, 総括研究官 (10259989)
IWAHASHI Keiko 志學館大学, 法学部, 教授 (70248649)
UESATO Masao 山梨大学, 研究院, 教授 (80193788)
UEHARA Syuichi 宇都宮大学, 教育学部, 准教授 (70515965)
OOTSU Takashi 武庫川女子大学, 短期大学部, 講師 (40398722)
OOBA Jun 広島大学, 高等教育研究開発センター, 准教授 (50335692)
SAKAKURA Yuji 早稲田大学, 教育総合科学学術院, 教授 (60318681)
SAKAMOTO Akemi 山形大学, 地域教育文化学部, 准教授 (40400535)
SUZUKI Noriko 東洋大学, 社会学部, 講師 (50610151)
SONOYAMA Daisuke 大阪大学, 大学院人間科学研究科, 准教授 (80315308)
NATSUME Tatsuya 名古屋大学, 高等教育研究センター, 教授 (10281859)
FUGII Sachiko 宇都宮大学, 教育学部, 教授 (50186722)
FUJII Hodaka 東京学芸大学, 大学院教育学研究科, 教授 (50238531)
FURUSAWA Tsuneo 法政大学, キャリアデザイン学部, 教授(名誉) (30061211)
HOSOO Moeko 近畿大学, 教職教育部, 講師 (70633808)
MATSUBARA Katsutoshi 高松大学, 発達科学部, 教授 (70243532)
|
Co-Investigator(Renkei-kenkyūsha) |
ONODA Masatoshi 大阪大学, 大学院人間科学研究科, 教授 (60169349)
|
Project Period (FY) |
2013-04-01 – 2016-03-31
|
Keywords | 教育学 / フランス / 保守政権 / 教育改革 |
Outline of Final Research Achievements |
In French Conservative Government from the late 1990s to the early 2010s,through investigating theoretical consideration about the Education Reform and its fact, We clarified the characteristic. We divide, beforehand, a study domain into 8 as follows;(1)Policy Idea,(2)Infant or elementary Education, (3)Secondary Education,(4)Technical and Vocational Education,(5)Higher Education,(6)Teacher Training,(7)Inclusive Education,(8)Social Education and Lifelong learning. Using some keywords, We drew perspective of all.
|
Free Research Field |
Technical and Vocational Education
|