2015 Fiscal Year Final Research Report
Research for fostering Humanity and Leadership in Distinguished Schools
Project/Area Number |
25590242
|
Research Category |
Grant-in-Aid for Challenging Exploratory Research
|
Allocation Type | Multi-year Fund |
Research Field |
Sociology of education
|
Research Institution | Hiroshima University |
Principal Investigator |
HADA Yumiko 広島大学, 高等教育研究開発センター, 教授 (30263031)
|
Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) |
ASPINALL R. William 滋賀大学, 経済学部, 教授 (10346009)
OSAKO Norio 育英短期大学, 保育学科, 准教授 (10350373)
KINMONTH Earl 大正大学, 人間学部, 教授 (70317642)
FURUSAKA Hajime 早稲田大学, 教育・総合科学学術院, 助教 (20710536)
|
Research Collaborator |
SASAKI Ryo
MATSUBARA Naomi
モーリー ルイス サッセクス大学, CHEERセンター長
ワトソン卿 デビッド オックスフォード大学, 教授
マップストーン サリー オックスフォード大学, 教育担当副学長
ワトソン ヘレン オックスフォード大学, Director of Planning & Resource Allocation
クルー アイヴァー オックスフォード大学, カレッジ連盟, 前会長
ターナー デビッド グラモーガン大学
ラージ ポール オックスフォード・ブルックス大学, 職員
ベカードニア バーラム Higher Education Policy Institute
スコット ピーター ロンドン大学, 教授
アスピノール デビッド グラマー・スクール, 理事
カリオウ-シャルトン シルヴェン リセ・セント・ジュヌヴェーヴ・ヴェルサイユ
ゴンベール フランソワーズ リセ・ルイ・ル・グラン
コール パトリス リセ・アンリIV
|
Project Period (FY) |
2013-04-01 – 2016-03-31
|
Keywords | パブリックスクール / リーダーシップ教育 / イギリス |
Outline of Final Research Achievements |
Our research team published the book named "Fostering Humanity and Leadership in Distinguished Schools: Lessons from Japan and Three European Countries". The great changes that took place in the English education system in the 19th and 20th Centuries transformed but did not diminish the role of the independent sector in secondary education. The challenge for reformers is how to expand access to these schools without diminishing academic excellence.
|
Free Research Field |
高等教育学
|